حسین صمدپور اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در ارومیه، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت. وی ادامه داد: ماموران با انجام یک‌سری اقدامات تخصصی این سارق را شناسایی کرده و شب گذشته در حین سرقت یک خودرو او را دستگیر و به مقر پلیس […]

حسین صمدپور اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در ارومیه، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام یک‌سری اقدامات تخصصی این سارق را شناسایی کرده و شب گذشته در حین سرقت یک خودرو او را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

این مقام مسئول افزود: سارق پس از انتقال به مقر پلیس در بازجویی‌های فنی به ۱۴ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

صمدپور افزود: این سارق از سارقان حرفه‌ای بوده که اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو در این شهرستان می‌کرد و مقادیر محتویات داخل خودرو از مخفیگاه این سارق کشف و ضبط شد و جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مراجع قضائی تحویل داده‌شد.

وی افزود: سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو از جمله جرائمی محسوب می‌شود که نسبت به سایر سرقت‌ها و تاثیر شگرفی را در احساس ناامنی درسطح جامعه پدید می‌آورد.

فرمانده انتظامی ارومیه از شهروندان درخواست کرد که حتما خودروی خویش را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوییچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوییچی و سایر وسائل تأخیری و بازدارنده مجهز کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سرقت‌های خودرو معمولا به دلایلی همچون، عدم تجهیز خودرو به لوازم ایمنی و همچنین پایین بودن مدل ماشین عنوان کرد.

وی به شهروندان توصیه کرد که به هنگام پیاده شدن از خودروی خویش حتما شیشه‌ها و درب اتومبیل خویش را ببندند و از باز گذاشتن خودروی خویش حتی برای چند لحظه خودداری کنند.

فرمانده انتظامی ارومیه از مردم ارومیه درخواست کرد به هنگام مواجهه با تهدید سارقان یا درگیری با آنها ابتدا سوئیچ را به بیرون پرت کنید سپس سوئیچ مخفی را دور از چشم سارقین به کار اندازید.

این مقام مسئول از شهروندان خواست به هنگام وقوع سرقت خودرو ضمن حفظ خونسردی خویش در هنگام سرقت سریعا موضوع را با تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهید.

منبع:فارس