سید محمد شروین اسبقیان در کارگاه آموزش حرکت اصلاحی و ارتقای سلامت جسمی و روحی زنان شاغل در محیط کار  با اشاره به اهمیت حرکت و ورزش گفت: متاسفانه امروز بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان اضافه وزن دارند و دچارفقر حرکتی هستند که برای خانواده های ما نگران کننده است. وی با بیان اینکه آمادگی […]

سید محمد شروین اسبقیان در کارگاه آموزش حرکت اصلاحی و ارتقای سلامت جسمی و روحی زنان شاغل در محیط کار  با اشاره به اهمیت حرکت و ورزش گفت: متاسفانه امروز بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان اضافه وزن دارند و دچارفقر حرکتی هستند که برای خانواده های ما نگران کننده است.

وی با بیان اینکه آمادگی جسمانی دانش آموزان بسیار پایین است، افزود: سن سکته در ایران ۲۰ سال پایین تر از  میانگین دنیاست، ۲۰ درصد مردم ایران دچار قند خون و بیش از ۴۰ درصد مردم دچار اضافه وزن هستند.

اسبقیان اظهار کرد: ورزشکاران اعتماد به نفس بالایی دارند و در نابسامانی ها به راحتی خود را نمی بازند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری برای ورزش روزانه  تاکید کرد: توصیه رهبری نوعی فتوا است چرا که ورزش امروز پدیده اجتماعی و تاثرگذار در مسائل سیاسی و امنیتی است فلذا باید ورزش را جدی بگیریم.

وی افزود: امروزه از ورزش به عنوان صنعت ورزش یاد می شود و تبدیل به صنعتی اشتغال زا شده است.

وی با بیان اینکه به کمک حرکات اصلاحی ضعف های بدنی و ناهنجاری های بدنی برطرف می شود، تاکید کرد: حرکات اصلاحی موجب پیشگری از وقوع ناهنجاری های جسمانی و ضعف عضلانی می شود و این نیز به نوبه خود مانع از بروز افسردگی در فرد می شود.

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: از بانوان شاغل در ادارات می خواهیم که از امکاناتی که در دستگاه های دولتی برای ورزش بانوان اختصاص یافته است استفاده کنند.

سهیلا امیری گفت: متاسفانه بانوان ما بیشتر وقت خود را در خانه و برای خانواده صرف می کنند در حالی که برای رسیدگیبه فرزندان و کارهای خانه در وهله اول باید سالم و تندرست باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر بانوان شاغل در آستانه سالمندی هستند که اگر به تندرستی خود توجه نکنند و زمینه های سلامت خود را مهیا نکنند در آیندهخ با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.