ز، این اثر اقتباسی از نمایشنامه «آنتیگونه» اثر سوفوکل نمایشنامه نویس مشهور یونان باستان است که آن را با الهام از شرایط جنگ جهانی دوم و اشغال فرانسه توسط ارتش آلمان می‌نویسد و آنتیگون جوان به نماد مقاومت در دوران اشغال تبدیل می‌شود. علی پوریان کارگردان این نمایش سعی کرده است با اعمال تغییراتی در […]

ز، این اثر اقتباسی از نمایشنامه «آنتیگونه» اثر سوفوکل نمایشنامه نویس مشهور یونان باستان است که آن را با الهام از شرایط جنگ جهانی دوم و اشغال فرانسه توسط ارتش آلمان می‌نویسد و آنتیگون جوان به نماد مقاومت در دوران اشغال تبدیل می‌شود.
علی پوریان کارگردان این نمایش سعی کرده است با اعمال تغییراتی در متن و کاراکترها این نمایش را برای تماشاگر ایرانی ملموس‌تر کند.

همچنین تلاش کارگردان و دیگر عوامل اجرایی گروه بر این است که زبان و ادبیات ترکی را این بار نه در یک نمایش کمدی، بلکه در یک تراژدی مدرن محک بزنند تا قابلیت‌های دراماتیک این زبان بیش از پیش آشکار شود.

در اجرای نمایش آنتیگون، کامیار شکیبایی، رامین ریاضی، مینا پناهی، رشاد معینی، فرید ادهمی، هدیه کاملی، صحرا فیروزی، سنا پورسعیدی، مژگان پور خورشیدی، امیررضا نظری و علیرضا صدیقیان به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

همچنین محمد پژوهان تهیه کننده، مهدی ولیزاده ویراستار ادبی و دستیار کارگردان، مهرداد نیکجو طراح دکور، بابک حسن زاده آهنگساز، امیر پورحکمت در ساخت دکور و طراحی نور، علیرضا علیزاده دستیار نور، نادر فرجی در اجرای افکت صوتی و تصویری، شایان حامد عکاس، ندا اشجاری در تبلیغات مجازی، الهه نعمتی طراح و گرافیست، فرزانه مطیع شرع طراح لباس، سئوین میرزایی جامه دار، هانیه فریس منشی صحنه، امیر حیدرزاده طراح گریم، عطا معارفی و زهرا جوادی در اجرای گریم، حسام کاظمی مدیر صحنه و حسن دلنواز دستیار صحنه و حکیمه تقی‌پور دستیار تهیه، علی پوریان را در اجرای این نمایش یاری می‌کنند.

گفتنی است نمایش آنتیگون از امروز ۲۳ آذر تا ۱۳ دی ماه در سالن اصلی تئاتر شهر تبریز اجرای عمومی می‌شود و این اجرا همه روزه ساعت ۱۸ و یکشنبه‌ها ساعت ۲۰ اجرا می‌شود.