سایت نشریه صهیونیستی یدیعوت آحرانوت شب گذشته مدعی شد که ظاهرا روسیه به زودی هم پیمان قدرتمند خود را در سوریه از دست خواهد داد و این به دلیل افزایش حساسیت ایرانی ها نسبت به خسارات جانی و از دست دادن فرماندهان موثرشان بوده است. این نشریه صهیونیستی ادعا کرد که با استناد به برخی […]

سایت نشریه صهیونیستی یدیعوت آحرانوت شب گذشته مدعی شد که ظاهرا روسیه به زودی هم پیمان قدرتمند خود را در سوریه از دست خواهد داد و این به دلیل افزایش حساسیت ایرانی ها نسبت به خسارات جانی و از دست دادن فرماندهان موثرشان بوده است.

این نشریه صهیونیستی ادعا کرد که با استناد به برخی منابع نظامی آمریکایی، ایران عقب کشیدن نیروهای ویژه خود را از سوریه آغاز کرده است.

یدیعوت آحرانوت در ادامه خبرسازی جعلی خود نوشت: نیروهای ایرانی که در زمان حاضر در خاک سوریه مستقر هستند از جبهه های نبرد و درگیری مخصوصا در حلب عقب نشینی کرده و به سوی مناطق امن در عمق ساحل سوریه رفته اند.

نشریه مزبور در تکمیل سناریوی جعلی خبر سازی خود به نقل از موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل خاطرنشان کرد که طرح اصلی روسیه برای جنگ بر اساس بازپس گیری ادلب و سایر شهرهای تحت سیطره تروریست هاست و پیش بینی کرد که به دلیل وجود “مشکلات نظامی” پیش روی روسیه و ایران اجرایی شدن این طرح میسر نیست.

یعلون به زعم خود شکست ایران و روسیه را به شایستگی نداشتن ارتش روسیه در جنگ و ارائه ندادن طرح عملیاتی مورد نیاز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و در مقابل ارائه طرح مناسب از سوی معارضان مسلح عنوان کرده است.

نشریه صهیونیستی یدیعوت آحرانوت به نقل از منابع نظامی آمریکایی مدعی شد که سردار قاسم سلیمانی در یکی از درگیری های منطقه حلب مجروح شده که این موضوع روی روحیه افراد تحت امر وی به شدت تاثیر گذاشته است.

خبر سازی این نشریه صهیونیستی و طرح آرزوهای اشغالگران قدس و منافقان درباره نیروهای ایرانی درسوریه و سردار سلیمانی درحالی است که شایعه زخمی شدن سردار در سوریه پیش از این هم بارها توسط محافل منافق و صهیونیست  مطرح و هر بار نیز تکذیب شده است.

منبع: العالم