به رغم اینکه فشارهای نظامی بر گروه تروریستی داعش بیشتر می‌شود این گروه روش‌های وحشیانه‌تری را در پیش می‌گیرد تا به تبلیغ خود بپردازد و تلاش می‌کند تا در صدر عناوین رسانه‌های جهان قرار بگیرد. به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، مدت‌هاست که داعش از زمان اعلام “خلافت” جعلی خود در مناطق اشغال شده در […]

به رغم اینکه فشارهای نظامی بر گروه تروریستی داعش بیشتر می‌شود این گروه روش‌های وحشیانه‌تری را در پیش می‌گیرد تا به تبلیغ خود بپردازد و تلاش می‌کند تا در صدر عناوین رسانه‌های جهان قرار بگیرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، مدت‌هاست که داعش از زمان اعلام “خلافت” جعلی خود در مناطق اشغال شده در سوریه و عراق دست به اجرای مجازات‌های شدیدی علیه کسانی می‌زند که یا در نظر و عقیده با داعش مخالف هستند و یا داعش در رویکردهای آنها تردید دارد.

این گروه تندرو از پایگاه‌های اجتماعی برای پخش فیلم‌هایی از اعدام‌های دسته جمعی و بریدن سرها بهره می‌برد که سازمان ملل این اقدامات را جنایت علیه اقلیت خوانده است.

این گروه تروریستی به ویژه پس از پخش ویدئوهایی به زبان‌ انگلیسی از اعدام هولناک تعدادی از گروگان‌های غربی خود در مرکز توجه محافل بین‌المللی قرار گرفته است.

این گروه با ابتکار تعداد بیشتری از روش‌های هولناک و بی‌سابقه کشتارها توجه رسانه‌ای بیشتری را نیز به خود جلب کرده است.

داعش اقدامات خود را تشدید می‌کند چرا که مردم احساس یکنواختی می‌کنند!

میا بلوم، استاد زن در دانشگاه دولتی جورجیای آمریکا عنوان داشت که داعش به این امر متوصل می‌شود که اقدامات خود را شدیدتر کند چرا که معتقد است که مردم احساس یکنواختی می‌کنند و نیاز دارند و می‌خواهند که مطلع بمانند.

وی افزود: این صحنه‌های خشونت آمیز نمونه‌های افرادی را جذب خود می‌کند که دوست دارند در واقعیت بازی‌های رایانه‌ای خشونت آمیز “کال آف دیوتی”‌را بازی کنند و این افراد گذشته خشونت آمیز داشته و می‌خواهند یک بازی جدید خلق کنند.

از شنیع‌ترین روش‌های کشتاری که داعش در پیش گرفته است شلیک راکت به سمت گروگان‌ها و یا بستن آنها به ستون‌ها و سپس منفجر کردن آنها است همانطور که در شهر باستانی پالمیرا در سوریه این کار را انجام داده است.

داعش برای مبهوت کردن بینندگان از کودکان استفاده می‌کند

گروه تروریستی داعش از آغاز ماه جاری میلادی فایل ویدئویی را منتشر کرد که در آن کودکانی را نشان می‌دهد که از میان خرابه‌های قلعه‌ای می‌گذرند تا گروهی از گروگان‌ها را پیدا کنند و آنها را بکشند و این نخستین بار نبود که این گروه از کودکان در عملیات خطرناک خود برای تبلیغ خود استفاده می‌کند.

از سوی دیگر چارلی وینتر یک تحلیلگر عنوان داشت که داعش از خشونت بیش از حد برای تاثیر گذاشتن بر حامیان خود و ایجاد هول و وحشت در میان دشمنانش استفاده می‌کند.

وی افزود که در این صحنه‌ها همچنین “خلافت” از یک سو به تصویر کشیده می‌شود و از سوی دیگر این صحنه‌ها آمیخته با خشونت است و در آنها روش‌های ابتکاری کشتارها نمایش داده می‌شود که به ویژه در میان کسانی که حامی این گروه در پایگاه‌های اجتماعی هستند “تاثیر بسیاری” می‌گذارد.

وی افزود: در چند ماه اخیر داعش به کشف روش‌های جدیدتر و شدیدتر ادامه داد که از جمله این اقدامات کشتن افراد از طریق بستن آنها به خودروهای شاسی بلند و کشیدن آنها روی زمین تا مرگ و غرق کردن آن‌ها در آب و آتش زدن و روش‌هایی از این قبیل بوده است.

این تحلیلگر تصریح کرد که داعش تا حدی عملیات بریدن سرها را تعمیم داده است که دیگر این صحنه باعث بهت زدگی مردم نمی‌شود.

همزمان با آغاز حملات روسیه فعالیت‌های داعش در اینترنت کمتر شده است

با وجود اینکه صدور بیانیه‌ها و انتشار فیلم‌های داعش کمتر شده است اما وحشی‌گری روز افزون داعش در فایل‌های تبلیغاتی این گروه نشانگر فشار نظامی روز افزون علیه این گروه در سوریه و عراق و از سوی دیگر نشانگر تمایل این گروه برای ارائه تصویر خود به عنوان یک مرکز قدرت است.

آرون زیلین، یک تحلیلگر دیگر نیز می‌گوید که ظرف ماه‌های اخیر و همزمان با اینکه داعش متحمل تلفات و خسارات‌های نظامی متعددی شده است انتشار بیانیه و فعالیت‌های اینترنتی این گروه کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد که داعش در سه ماه اول از ژوئن تا اوت فعالیت‌ها در فضای مجازی را به اوج خود رساند و تعداد این فعالیت‌ها به ۳۷۶۲ رسید اما در سه ماه بعدی و همزمان با آغاز حملات هوایی روسیه که برای پشتیبانی از دولت سوریه صورت گرفت این فعالیت‌ها به ۲۷۵۰ مورد کاهش یافت.

وی این احتمال را نیز مطرح کرد که این کاهش فعالیت رسانه‌ای همچنین مرتبط با کشته شدن تعدادی از برجسته‌ترین فعالان رسانه‌ای داعش در حملات ائتلاف تحت امر آمریکا باشد.

این عقبگرد همچنین همزمان با شکست‌های داعش پس از دست دادن سیطره خود بر شهر بیجی و صلاح الدین و شهر سنجار در نینواست و همچنین همزمان با آن است که گروه‌های عرب و کرد توانستند داعش را از حومه جنوبی حسکه در شمال شرق سوریه بیرون برانند.

منبع: ایسنا