ماشین سازی ضررده نیست/ رفتارهای رئیس سازمان خصوصی سازی شرم آور است/ از این همه بی اخلاقی متعجبم
ماشین سازی ضررده نیست/ رفتارهای رئیس سازمان خصوصی سازی شرم آور است/ از این همه بی اخلاقی متعجبم

علی‌اکبر خادمی اصل” در واکنش به اظهارات رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص ضرر ۱۷ میلیارد تومانی شرکت ماشین سازی تبریز،  به خبرنگار نصر گفت: زیان دهی ۱۷ میلیارد تومانی ماشین سازی تبریز کذب محض است. وی در ادامه به انتقاد شدید از رفتار سازمان خصوصی سازی در قبال گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز […]

۵۴۶۵۴۶۵۴۶۵۴۱علی‌اکبر خادمی اصل” در واکنش به اظهارات رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص ضرر ۱۷ میلیارد تومانی شرکت ماشین سازی تبریز،  به خبرنگار نصر گفت: زیان دهی ۱۷ میلیارد تومانی ماشین سازی تبریز کذب محض است.

وی در ادامه به انتقاد شدید از رفتار سازمان خصوصی سازی در قبال گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز پرداخت و گفت: امروز بحث بنگاه های خصولتی در فرهنگ عامه مردم جای افتاده؛ آیا ماشین سازی عامل چنین چیزی است یا عملکرد سازمان خصوصی سازی؟ این کارخانه هایی که واگذار شده و بعد دچار مشکلات عدیده مدیریتی شده، تعطیل شده و حتی تغییر کاربری داده شده است، عاملش ما هستیم یا خصوصی سازی؟

مدیرعامل گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز در ادامه به نامه ۱۹ نماینده آذربایجان شرقی در خصوص خارج کردن نام شرکت ماشین سازی از فهرست واگذاری ها اشاره کرد و گفت: آقایان کوچکترین احترامی به خواست نمایندگان مردم نکردند.

* از این همه بی اخلاقی متعجبم

خادمی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان خصوصی سازی، گفت: من از این همه بی اخلاقی متعجبم. چه کسی در مقابل خصوصی شدن ماشین سازی مقاومت کرده؟ پس چرا سازمان خصوصی سازی نتوانسته از سال ۸۳ ماشین سازی را واگذار کند؟ مقصر ما هستیم؟

وی اظهارات اخیر پوری حسینی در بخش خبری ۲۰:۳۰ صدا و سیما را کذب محض خواند و گفت: ایشان با کدام آمار و طبق کدام حسابرسی ادعا می کند که ماشین سازی ۱۷ میلیارد تومان ضرر داده است؟ تمامی اطلاعات آماری ما که در اختیار سازمان هست، چرا به آن رجوع نمی کنند؟ چه کسی می گوید ما ۸ ماه است که حقوق نداده ایم؟

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز در ادامه با انتقاد شدید از رفتار رئیس سازمان خصوصی سازی در قبال این شرکت پرداخت و گفت: عملکرد آقایان باعث شده ۶۵ درصد سرمایه ماشین سازی تبریز غیر مولد باشد و ما اجازه نداشته باشیم از سرمایه حیّ و حاضر کارخانه استفاده کنیم.

خادمی گفت: آقایان تا حالا شش، هفت بار کارخانه را ارزیابی کرده اند، اما نتوانسته اند ماشین سازی را واگذار کنند. ما نگذاشته ایم یا آنها نتوانسته اند؟ چرا رئیس این سازمان باید چنین رفتاری در قبال سرمایه ملی صنعت ایران داشته باشد؟

* سلیقه ای به قانون نگاه می کنند

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ کس مخالف اجرای قانون اصل ۴۴ نیست، گفت: دوستان ما چشمان خود را بسته اند و سلیقه ای به قانون نگاه می کنند، در حالی که در بند «ب» ماده ۱۹ این قانون به صراحت گفته شده است شرکتی که واگذار می شود، باید اصلاح ساختار شده، نوسازی شده و به سوددهی برسد تا بتواند واگذار شود.

مدیرعامل گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز در ادامه به تسویه حساب این شرکت با مالیات، بیمه و بانک ها اشاره کرد و گفت: ما امروز ریالی به بانک ها، بیمه و مالیات بدهی نداریم و جزو شرکت هایی هستیم که سازمان تامین اجتماعی از آن ها تجلیل کرده است، اما من متوجه نمی شوم که این دروغ پردازی ها و بدهکار و ضررده نشان دادن ماشین سازی تبریز آن هم در رسانه ملی با چه هدفی صورت می گیرد؟

خادمی گفت: این جوسازی ها باعث می شود ما در بازار دچار مشکل شویم و انرژی زیادی برای رفع اثر سوء این جوسازی ها و تخریب های سازمان خصوصی سازی صرف کنیم. نمی دانم اگر ۸۵۰ نفر در ماشین سازی بیکار شوند آقای پوری حسینی راضی می شود؟

* چنین رفتارهایی را شرم آور است

وی چنین رفتارهایی را شرم آور توصیف کرد و گفت: بی توجهی به نامه ۱۹ نماینده ملت، خواست وزیر صنعت، رئیس سازمان گسترش، فعالان و دلسوزان صنعت و… باعث تاسف است و شرم آور است که پس از حضور وزیر صنعت در ماشین سازی و خواست وی برای تعویق ۵ ساله این شرکت، فردای ان روز سازمان خصوصی سازی دوباره آگهی مزایده برگزار می کند.

مدیرعامل ماشین سازی تبریز خطاب به رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سخن پراکنی ها و کارشکنی های شما ماشین سازی را دچار مشکل کرده است. شما موظف هستید برای ایجاد کار و اشتغال در کشور تلاش کنید، نه اینکه کارخانه ای را که بنیانگذار صنعتی شدن ایران است را به هر نحو ممکن بفروشید! چرا بعضی ها فکر می کنند همه در کشور خائن هستند و تنها خودشان خدمتگزار کشورند؟

خادمی به خواست وزیر صنعت، نمایندگان مجلس، رسانه ها، صنعتگران و… برای تعویق واگذاری این شرکت اشاره کرد و گفت: کسی مخالف خصوصی سازی نیست، بلکه این خواست ها از سر دلسوزی مطرح می شود، اما متاسفانه با تهمت و افترا با این دلسوزی ها برخورد می شود.

وی تاکید بر اینکه واگذاری ماشین سازی تبریز با این شرایط مصادف با تعطیلی آن خواهد بود، گفت: چرا به خواست نمایندگان ملت، وزیر صنعت و دلسوزان صنعت توجه نمی شود؟ این همه بی اخلاقی و بی احترامی به بزرگان صنعت کشور جایز نیست و باید به چنین رفتارهایی پایان داده شود.

* افرادی که مشتری ماشین سازی هستند عمدتاً در کار ساخت و ساز اند

مدیرعامل گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز از توجه و حمایت رسانه ها از ماشین سازی تبریز تقدیر کرد و گفت: حضور وزیر صنعت در ماشین سازی تبریز نتیجه تلاش این عزیزان بود.

خادمی به خواست وزیر صنعت بر لزوم تعویق ۵ ساله واگذاری ماشین سازی تبریز، گفت: آقای نعمت زاده خوب درک می کند ماشین سازی یعنی چه و چه اهمیتی برای کشور دارد و من از توجه و حضور ایشان در ماشین سازی تبریز تشکر می کنم. اما عده ای هستند که نمی دانند و یا نمی خواهند بدانند ماشین سازی تبریز چه اهمیت و جایگاه بزرگی در صنعت کشور و آینده آن دارد.

وی با بیان اینکه روند فعلی سازمان خصوصی سازی به تعطیلی و انهدام ماشین سازی منجر خواهد شد، گفت: افرادی که مشتری ماشین سازی هستند عمدتاً در کار ساخت و ساز هستند و سازمان خصوصی سازی می خواهد به هر قیمتی که شده این کارخانه را به آن ها بفروشد!

خادمی ادامه داد: خصوصی سازی کورکورانه به دنبال فروختن ماشین سازی است و اهلیّت خریدار اهمیتی برای آقاین ندارد. متاسفانه چنین عملکردهایی اصل قانون را هم زیر سوال برده است.

* خصوصی سازی مسئول تعطیلی کارخانه های واگذار شده است

این مدیر صنعتی به سرنوشت شرکت بنیان دیزل پس از واگذاری اشاره کرد و گفت: آقای محترم، امروز در این کشور ایجاد حتی یک شغل یک ضرورت و عبادت است، اما شما مسئول تعطیلی کارخانه های واگذار شده هستید و حالا هم ماشین سازی را می خواهید به سرنوشت دیگر کارخانه های واگذار شده دچار کنید. چرا کاری می کنید که مشکل جدیدی به مشکلات کشور اضافه شود؟

خادمی گفت: ما با افراد بی سوادی در سازمان خصوصی سازی طرف هستیم که توانایی تحلیل چنین مسائلی را ندارند و حتی توانایی بررسی صورت های مالی کارخانه را که در اختیارشان قرار دارد را هم ندارند تا ببینند ماشین سازی هیچگاه زیان ۱۷ میلیارد تومانی نداشته است!

وی افزود: افرادی که به واسطه لابی گری و سیاسی کاری امروز مسئولیت های مهم اقتصادی کشور را بر عهده گرفته اند، عامل ایجاد مشکلات کنونی هستند. کسی که تا دیروز کار سیاسی می کرد، نمی تواند درک کند ماشین سازی چیست، چه می کند و چه اهمیتی برای صنعت و آینده کشور دارد.

مدیرعامل گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز در پایان گفت: امروز ماشین سازی دست کم به ۵ سال زمان نیاز دارد تا بتواند تجدید ساختار کرده و خطوط تولید خود را نوسازی کند. ما در ماشین سازی برای ایجاد ۱۰ هزار شغل برنامه مدون داریم و می توانیم آن را بدون دریافت ریالی از سوی دولت و تنها با استفاده از منابع خود شرکت در طی ۵ سال اجرایی کنیم.

خادمی به مذاکره با شرکت های آلمانی و ایتالیایی برای مشارکت و سرمایه گذاری در ماشین سازی تبریز خبر داد و گفت: ما این طرح را آماده کرده ایم و به هیات همراه رئیس جمهور داده ایم تا در سفر آینده اش به ایتالیا مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد.