پایگاه خبری «اخبارالساعه» امارات امروز -یکشنبه- از تغییر لحن آشکار «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در قبال ایران خبر داد و به نقل از وی نوشت: عربستان سعودی به دنبال برقراری بهترین رابطه با ایران است. این پایگاه خبری اماراتی نوشت: عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی برای اولین بار -پس از عهده دار […]

 پایگاه خبری «اخبارالساعه» امارات امروز -یکشنبه- از تغییر لحن آشکار «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در قبال ایران خبر داد و به نقل از وی نوشت: عربستان سعودی به دنبال برقراری بهترین رابطه با ایران است.
این پایگاه خبری اماراتی نوشت: عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی برای اولین بار -پس از عهده دار شدن پست وزارت امور خارجه عربستان- لحن خود را در قبال ایران تغییر داد.
بر اساس این خبر، الجبیر در صفحه توییتر خود که وزارت امور خارجه عربستان آن را منتشر کرده، نوشته است: به دنبال برقراری بهترین رابطه با ایران هستیم.
وی در صفحه توییتر خود، ایران را کشوری اسلامی، همسایه و دارای تاریخ و تمدن خوانده و خواستار روابط بهتر با ایران شده است.
این درحالی است که الجیبر تا کنون چند بار حرف هایی خارج از عرف دیپلماتیک زده بود.
به گفته کارشناسان منطقه ، روابط ایران با عربستان به دلیل برافروختن آتش جنگ توسط ریاض علیه مردم یمن و حمایت سعودی ها از گروه های تروریستی از جمله داعش در منطقه و بخصوص پس از واقعه منا رو به تیرگی گذاشته است.