جابه‌جایی یک میلیون مسافر با ۷ هزار پرواز از فرودگاه بین‌المللی تبریز
جابه‌جایی یک میلیون مسافر با ۷ هزار پرواز از فرودگاه بین‌المللی تبریز

مصطفی صفایی امروز اظهار داشت: از این تعداد پرواز نزدیک به ۶ هزار پرواز به مقصد فرودگاه‌های داخلی و یک هزار و ۳۴۱ مورد نیز به مقاصد فرودگاه‌های بین‌المللی انجام شده است. وی افزود: ۷ هزار و ۳۱۱ پرواز صورت گرفته در ۸ ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۲٫۵ […]

۴۰۰۰۱۷۸مصطفی صفایی امروز اظهار داشت: از این تعداد پرواز نزدیک به ۶ هزار پرواز به مقصد فرودگاه‌های داخلی و یک هزار و ۳۴۱ مورد نیز به مقاصد فرودگاه‌های بین‌المللی انجام شده است.

وی افزود: ۷ هزار و ۳۱۱ پرواز صورت گرفته در ۸ ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۲٫۵ درصدی همراه بوده است.

صفایی در رابطه با پروازهای سال قبل نیز اظهار داشت: سال قبل ۷ هزار و ۱۳۳ پرواز از فرودگاه بین‌المللی تبریز انجام شده که نزدیک به ۶ هزار مورد به مقاصد داخلی و یک هزار و ۲۰۰ پرواز نیز در فرودگاه کشورهای خارجی فرود داشته است.

وی تعداد مسافر جابه‌جا شده در ۸ ماهه گذشته امسال را از طریق مجموعه تحت مدیریتش را نزدیک به یک میلیون نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از ۹۸۸ هزار و ۸۸۶ مسافر جابه‌جا شده از فرودگاه تبریز ۸۱۷ هزار و ۳۴۲ مسافر به مقصد فرودگاه‌های کشور و ۱۷۱ هزار و ۵۴۴ نفر به مقصد فرودگاه‌های خارجی از کشور پرواز کرده‌اند.

این مقام مسئول در حوزه حمل و نقل هوایی استان آذربایجان‌شرقی رشد ۶٫۵ درصدی جابه‌جایی مسافر از فرودگاه بین‌المللی تبریز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را نیز مورد تأکید قرار داد.

* حمل ۸ میلیون تن بار از طریق سیستم هوایی فرودگاه شهید مدنی تبریز

وی از حمل نزدیک به ۸ میلیون تن بار از طریق سیستم حمل و نقل هوایی استان خبر داد و گفت: این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۶ درصدی برخوردار بوده است.

صفایی یادآور شد: آمار و ارقام اشاره شده بدون احتساب پروازهای حج عمره بوده است.

لازم به ذکر است، هم‌اکنون از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز پروازهای خارجی به مسیرهای ترکیه، عراق،عربستان و امارات متحده عربی و پروازهای داخلی به مسیر های تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز، بندرعباس، عسلویه، کیش،قشم و کرمان برقرار است.

منبع: فارس