حبیب‌الله موسوی‌بهار امروز در همدان از فوت سه نفر مبتلا به آنفلوآنزای نوع A در همدان خبر داد و اظهار کرد: در یک هفته اخیر به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای نوع A در برخی نقاط کشور در استان همدان نیز سه نفر به علت این بیماری جان خود را از دست دادند. وی با بیان […]

حبیب‌الله موسوی‌بهار امروز در همدان از فوت سه نفر مبتلا به آنفلوآنزای نوع A در همدان خبر داد و اظهار کرد: در یک هفته اخیر به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای نوع A در برخی نقاط کشور در استان همدان نیز سه نفر به علت این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه چندین مورد ابتلا به این بیماری در استان هم اکنون وجود دارد، افزود: چند نفر در بخش آی‌سی‌یو و چند نفر در بخش‌های بیمارستان سینا بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در دو هفته اخیر چند نفر دوره این بیماری را که سه تا هفت روز است سپری کردند و از بیمارستان مرخص شدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تلفات این بیماری با انجام مراقبت‌های لازم هم اکنون در حال کاهش است و تعداد فوتی‌ها نیز در کشور رو به کاهش بوده است.

وی با بیان اینکه موج اصلی این بیماری در استان کرمان گزارش شده است، یادآور شد: در روزهای اخیر شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری در این استان نیز هستیم.

موسوی بهار با بیان اینکه در روزهای گذشته با مشاهده موارد مشکوک به این بیماری در استان آزمایش‌ها را به مرکز ارسال کردیم و تا کسب نتیجه نهایی از انتشار اخبار خودداری شد، تصریح کرد:‌ خوشبختانه موج این بیماری در استان فراگیر نبوده و با رعایت بهداشت فردی و مراقبت‌های لازم از ابتلا به آن می‌توان پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه نباید در جامعه موج ترس و هیجان بی‌مورد در خصوص این بیماری ایجاد شود، گفت: کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند قبلاً بیماری‌هایی همچون آسم و بیماری قلبی و عروقی و… را داشتند و قدرت دفاعی بدن آنها در برابر این بیماری ضعیف بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: مبتلایان به این بیماری در استان از زائران اربعین بودند یا با این زوار تماس طولانی داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جای نگرانی برای دیگر زائرانی که از کربلای معلی برگشته‌اند نیست و با رعایت نکات بهداشتی  می توان جلو این بیماری را گرفت.

منبع: فارس