بررسی خط به خط دوتیم / تراکتور باید میانه زمین را در اختیار بگیرد
بررسی خط به خط دوتیم / تراکتور باید میانه زمین را در اختیار بگیرد

 اویاقلیق: دیدار تیم های تراکتور سازی و استقلال تهران در شرایطی برگزار خواهد شد که دو تیم در پست های مختلف شرایط متفاوتی را دارند. در این نوشته سه خط اصلی دو تیم مورد آنالیز قرار می گیرند : دروازه: رحمتی این فصل را به خوبی سپری کرده است و به عقیده بیشتر کارشناسان لایق […]

۸۱۳۷۵۱۰۵-۶۰۵۷۶۲۴ اویاقلیق: دیدار تیم های تراکتور سازی و استقلال تهران در شرایطی برگزار خواهد شد که دو تیم در پست های مختلف شرایط متفاوتی را دارند. در این نوشته سه خط اصلی دو تیم مورد آنالیز قرار می گیرند :

دروازه:

رحمتی این فصل را به خوبی سپری کرده است و به عقیده بیشتر کارشناسان لایق پوشیدن شماره یک تیم ملی نیز می باشد و به نوعی خیال مظلومی را در این پست راحت کرده است اما در این سو اخباری نیز نمایش خوبی را انجام داده است و دل هواداران را بدست آورده است و توانسته با ۶ کلین شیت دروازه خود را بسته نگه دارد. گفتنی است رحمتی ۴ بار کلین شیت کرده است.

خط دفاعی :

استقلال اوایل فصل را با امین حاج محمدی و حنیف عمران زاده و همچنین میثم مجیدی و خسرو حیدری شروع کرد اما با گذشت زمان مگویان جای حاج محمدی را در وسط خط دفاعی گرفته است و جای ثابتی پیدا کرده است با این همه باز امار گل خورده استقلال در حد و اندازه های یک تیم صدر نشین نمی باشد.  اما در طرف مقابل یعنی تراکتور ترکیب خط دفاعی تراکتور در بیشتر بازی ها ثابت بوده است جایی که سعید آقایی , کارلوس کاردوسو , شجاع خلیل زاده و محمد ایران پوریان قرار گرفته است و نیز به نسبت استقلال گل خورده  کمتری را دارد با این همه نباید از نفوذ های خسرو حیدری و سانتر های بی نقص او غافل شد .

خط میانی :

شاید نقاط قوت استقلال در این فصل خط هافبک این تیم باشد جایی که جابر انصاری و بهنام برزای از جناحین و امید ابراهیمی از میانه میدان  به خوبی به خط حمله اضافه می شوند. این نکته را میتوان از گل زده بیشتر هافبک های استقلال نسبت به خط حمله تشخیص داد ، جایی که امید ابراهیمی با ۵ گل و جابر انصاری با ۴ گل بالاتر از سجاد شهباززاده ۳  گله قرار گرفته اند.

تراکتور سازان نیز در خط میانی سروش رفیعی و بختیار رحمانی و شاهین ثاقبی را دارند که هم قدرت دریبلینگ بالایی دارند و هم بازی ساز های خوبی هستند و هر کدام از آن ها می توانند نتیجه بازی را تغییر دهند علاوه بر آن ها آگستو سزار هم به خوبی در این خط ایفای وظیفه میکند

حط حمله :

استقلال از سه بازیکن خوب در خط حمله برخوردار است که اگر به خوبی تغذیه بشوند میتوانند خطر ساز باشند که در این بازی از بین سجاد شهباززاده و آرش برهانی و پروپجیچ بازی گرفتن سجاد شهباززاده محتمل به نظر می رسد  از این سو اما با توجه به کنار گذاشتن حمزه یونس از تراکتور در این پست مهرداد بایرامی به بازی گرفته خواهد شد که انگیزه های خاص خود را دارد.

به نظر می رسد که اگر تراکتور بتواند راه های ارتباطی خط هافبک و خط حمله را قطع کند و با در اختیار داشتن میانه میدان و استفاده از موقعیت های خود می تواند برنده این بازی حساس باشد .

یادداشت : مهدی قربانی