ناصر خرمالی اظهار کرد:‌ تمام کشورهایی که بعد از توافق هسته ای، در قالب هیأت‌های تجاری به ایران سفر کردند اکثرا تمایل داشتند که ابتدا سرمایه‌گذاری را از طریق مناطق آزاد ایران تجربه کنند و علاقه‌مندی خودشان را در حوزه های پتروشیمی، فولاد و برخی صنایع دیگر نیز ابراز کردند.وی افزود: البته همه این ها […]

ناصر خرمالی اظهار کرد:‌ تمام کشورهایی که بعد از توافق هسته ای، در قالب هیأت‌های تجاری به ایران سفر کردند اکثرا تمایل داشتند که ابتدا سرمایه‌گذاری را از طریق مناطق آزاد ایران تجربه کنند و علاقه‌مندی خودشان را در حوزه های پتروشیمی، فولاد و برخی صنایع دیگر نیز ابراز کردند.وی افزود: البته همه این ها منوط به رفع تحریم هاست و باید این موضوع نهایی شود و با برطرف شدن تحریم ها می‌توان در این زمینه صحبت کرد.

خرمالی در بخشی از سخنان خود گفت: با توجه به مذاکراتی که با رییس کل بانک مرکزی و با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد داشتیم موافقت اولیه برای ایجاد مرکز مالی بین‌المللی در کیش را از ایشان دریافت کردیم و قرار است این مرکز برای اولین بار در این جزیره ایجاد شود.

مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: با توجه به اینکه مرکز مالی بین‌المللی نهاد بزرگ و بین‌المللی است اولویت دبیرخانه مناطق آزاد این بود که این مرکز فعلا در کیش ایجاد شود. البته بانک‌های برون‌مرزی قابلیت ایجاد و تأسیس در سایر مناطق آزاد را نیز دارند.

وی همچنین تاکیدکرد: پیش‌نویس بازنگری مقررات بیمه در مناطق آزاد را نیز در چند ماه گذشته به بانک مرکزی ارائه کردیم که هنوز پاسخی داده نشده است.

منبع: ایسنا