انتقال۱۲زندانی ایرانی از آذربایجان به کشور
انتقال۱۲زندانی ایرانی از آذربایجان به کشور

در ادامه تلاش‌های به عمل آمده توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و در راستای اجرای توافقنامه انتقال محکومان بین دو کشور ۱۲ نفر از محکومان ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) در نقطه صفرمرزی آستارا تحویل مقامات قضایی کشورمان شدند. «ناصر وطن» مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو با […]

۰۱۰۰۰۱در ادامه تلاش‌های به عمل آمده توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و در راستای اجرای توافقنامه انتقال محکومان بین دو کشور ۱۲ نفر از محکومان ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) در نقطه صفرمرزی آستارا تحویل مقامات قضایی کشورمان شدند.

«ناصر وطن» مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو با اعلام این خبر گفت: انتقال این زندانیان در اجرای موافقتنامه تبادل محکومان بین دو کشور و به منظور گذراندن باقیمانده محکومیت آنان در ایران صورت گرفت.

به گفته وی در راستای پیگیری‌های انجام شده اقدامات قانونی و موافقت اولیه برای انتقال ۸ نفر دیگر از زندانیان ایرانی از وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان اخذ شده که انتظار می‌رود پس از طی مراحل اداری ظرف دو ماه آینده آنان نیز به کشورمان منتقل شوند.

وی جرایم همه زندانیان انتقالی به کشور را در رابطه مواد مخدر اعلام کرد و با اشاره به سخت گیری‌ها و جرایم سنگینی که دولت آذربایجان برای حمل، نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر و داروهای آرام بخش حتی به میزان بسیار کم اعمال می‌کند از مسافران ایرانی خواست به این موضوع توجه کافی کنند.

وطن از مسئولان گمرکات کشورمان درخواست کرد: اطلاع رسانی مناسب در این خصوص به هموطنانی که قصد عزیمت به این کشور را دارند انجام دهند و دقت لازم در مبادی ورودی به خاک جمهوری آذربایجان انجام شود تا هموطنان دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه یک نفر از زندانیان منتقل شده در این مرحله زن است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۷ زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان محکوم و در زندان به سر می‌برند و ۶۱ نفر نیز تحت بازداشت در زندان‌های مختلف جمهوری آذربایجان هستند.

منبع: فارس