«حسین جابرانصاری» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ضمن ادای احترام به احساسات پاک و نگرانی اقشار مختلف مردم متدین ایران اسلامی نسبت به رویدادهای اخیر جمهوری آذربایجان اعلام کرد: وزارت امور خارجه ابعاد مختلف این وقایع را از نزدیک دنبال و با مقامات ذیربط آن کشور در تماس مستمر […]

«حسین جابرانصاری» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ضمن ادای احترام به احساسات پاک و نگرانی اقشار مختلف مردم متدین ایران اسلامی نسبت به رویدادهای اخیر جمهوری آذربایجان اعلام کرد: وزارت امور خارجه ابعاد مختلف این وقایع را از نزدیک دنبال و با مقامات ذیربط آن کشور در تماس مستمر بوده و در نتیجه رایزنی‌های فیمابین فضای مناسب تری برای تعظیم شعائر اسلامی و حرمت اماکن مذهبی فراهم گردید که از جمله نتایج آن برگزاری مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر در مساجد و تکایای جمهوری آذربایجان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین از همه طرف‌ها خواست با هوشیاری خود، مانع تحقق دسایسی شوند که از سوی بدخواهان برای تخریب روابط دو کشور؛ چیده می‌شود.
چندی پیش، نیروهای امنیتی آذربایجان چندین عملیات پاکسازی در نارداران در حومه باکو که به عنوان قلعه شیعیان آذربایجان شناخته می‌شود انجام دادند.
این حمله چند روز پس از آن رخ داد که در درگیری بین نیروهای پلیس و ساکنان محلی نارداران سه نفر از احالی این منطقه و دو افسر پلیس کشته شدند.
مقامات مدعی شده‌اند که افراط‌گرایانی از نارداران در حال برنامه‌ریزی برای “اقدامات تروریستی و هرج و مرج عمومی” به منظور”اخلال در انسجام اجتماعی و ثبات سیاسی” آذربایجان هستند، اما ساکنین نارداران می‌گویند روستای‌شان هیچ ارتباطی با افراطی‌گری ندارد و تنها خواستار بازگرداندن اجساد کشته‌شدگان درگیری‌های ۲۶ نوامبر و انجام آزادانه شعائر مذهبی هستند.