به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، لاوروف در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بر هیچکس پوشیده نیست بخش عمده سلاح و مهمات گروه های تروریستی فعال در سوریه از طریق مرز این کشور با ترکیه وارد می شود. وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: بسیاری از تروریست ها در سوریه هم از […]

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، لاوروف در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بر هیچکس پوشیده نیست بخش عمده سلاح و مهمات گروه های تروریستی فعال در سوریه از طریق مرز این کشور با ترکیه وارد می شود.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: بسیاری از تروریست ها در سوریه هم از طریق مرز این کشور با ترکیه وارد می شوند؛ بر این اساس موفقیت اقدامات ائتلاف آمریکایی علیه تروریست های داعش بستگی به بستن مرز سوریه و ترکیه دارد تا از این کشور تروریست ها، سلاح و وجوه مالی وارد سوریه نشود.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: ائتلاف مقابله با داعش به رهبری آمریکا باید علاوه بر توجه به افزایش اعضای خود، به کیفیت عملکرد در سوریه نیز توجه کند.
لاوروف با یادآوری اشغال چند میدان نفتی در سوریه توسط تروریست های داعش و مراکز پالایش نفت و مخازن نگهداری آن خاطرنشان کرد: داعش بخش عمده درآمد خود را از قاچاق نفت تامین می کند و درآمد حاصل از آن را برای خرید تسلیحات و تجهیزات استفاده می کند.
وی بر لزوم توجه ائتلاف آمریکایی به این مراکز تحت کنترل تروریست ها تاکید کرد و این مساله را بسیار مهم دانست و گفت که کشورش آمریکا را متحد در مبارزه با گروه تروریستی داعش می داند.
وزیر امور خارجه روسیه با بیان این که ائتلاف آمریکایی یک واقعیت است، اظهار داشت: از این که در دو ماه اخیر و به دنبال آغاز عملیات هوافضای روسیه در سوریه، ائتلاف آمریکایی فعالیت خود را در این کشور افزایش داده است، خرسندیم.