رئیس جمهور گامبیا روز جمعه، به طور رسمی این کشور را جمهوری اسلامی اعلام کرد.«یحیی جامه» با اعلام این مطلب افزود هدف از چنین اقدامی، فاصله گرفتن بیشتر گامبیا از تاریخ خود به عنوان یک کشور مستعمره است. وی در سخنرانی خود که از تلویزیون گامبیا پخش شد در این باره اعلام کرد: در راستای […]

رئیس جمهور گامبیا روز جمعه، به طور رسمی این کشور را جمهوری اسلامی اعلام کرد.«یحیی جامه» با اعلام این مطلب افزود هدف از چنین اقدامی، فاصله گرفتن بیشتر گامبیا از تاریخ خود به عنوان یک کشور مستعمره است.

وی در سخنرانی خود که از تلویزیون گامبیا پخش شد در این باره اعلام کرد: در راستای هویت و ارزشهای دینی گامبیا، من این کشور را یک جمهوری اسلامی اعلام می‌کنم. از آنجا که مسلمانان، اکثریت مردم گامبیا را تشکیل می‌دهند، این کشور دیگر نمی‌تواند میراث پیشین خود را به عنوان یک مستعمره به دنبال بکشد.

رئیس جمهور گامبیا افزود: سایر شهروندان گامبیا که مسلمان نیستند، همچنان آزاد خواهند بود تا به دستورات دینی خود عمل کنند.

جمعیت گامبیا یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است و ۹۵ درصد از مردم این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

جامه که از ۲۱ سال پیش تا کنون رئیس جمهور گامبیا است، در سال ۲۰۱۳ نام این کشور را از جامعه کشورهای مشترک المنافع (کامانولث) خارج کرد، زیرا عقیده داشت این کشور‌ها نوعی مستعمره‌های جدید هستند.

گامبیا در سالهای اخیر روابط با کشورهای غربی را محدود‌تر کرده است.

مهم‌ترین منبع درآمد مردم گامبیا از کشاورزی و صنعت گردشگری است. این کشور سال گذشته بر اساس شاخص‌های توسعه یافتگی سازمان ملل متحد، رتبه ۱۶۵ را از آن خود کرد.

منبع: ابنا