مدیر مالی داعش کشته شد
مدیر مالی داعش کشته شد

بنا بر این گزارش موفق مصطفى محمد کرموش، ملقب به ابو صالح که از او به عنوان “وزیر دارایی داعش” نام برده می‌شد و دو مقام بلندپایه دیگر داعش هم در جریان این حملات کشته شده‌اند. اطلاعات بیشتری از جزئیات چگونگی کشته شدن “ابو صالح” منتشر نشده اما ارتش آمریکا می‌گوید او و دو مقام […]

بنا بر این گزارش موفق مصطفى محمد کرموش، ملقب به ابو صالح که از او به عنوان “وزیر دارایی داعش” نام برده می‌شد و دو مقام بلندپایه دیگر داعش هم در جریان این حملات کشته شده‌اند.

اطلاعات بیشتری از جزئیات چگونگی کشته شدن “ابو صالح” منتشر نشده اما ارتش آمریکا می‌گوید او و دو مقام دیگر داعش در جریان حملات هوایی صورت گرفته طی دو هفته گذشته کشته شده‌اند.

“ابو صالح” که نامش در لیست مبارزه با تروریسم وزارت دارایی آمریکا هم وجود داشت تبعه عراق و ۴۲ ساله معرفی شده است.

سرهنگ وارن، یکی از سخنگویان ارتش آمریکا که روز پنجشنبه این خبر را در ارتباطی ویدئویی از بغداد مخابره می‌کرد ابو صالح را یکی از “با تجربه‌ترین مهره‌های داعش” خواند و گفت مرگ او مدیریت مالی در داخل تشکیلات داعش را تضعیف می‌کند.

سرهنگ وارن، دو مقام دیگر کشته شده داعش را به ترتیب ابو مریم، مسئول ‘اخاذی’ داعش و ابو وقمن تونسی، مسئول تامین نیرو، سلاح و اطلاعات گروه دولت اسلامی معرفی کرد.

پنتاگون دوشنبه گذشته هم خبر مرگ ابو نبیل، رهبر گروه داعش در لیبی را اعلام کرده و گفته بود او در جریان حمله یک فروند اف-۱۵ به یک کاروان داعش در نزدیکی شهر درنا، لیبی، کشته شده است.

ائتلاف ضدداعش از یکسال پیش حملات هوایی علیه مواضع این گروه در عراق و سوریه را آغاز کرده است.