تبریز لاله‌زار می‌شود
تبریز لاله‌زار می‌شود

صادق نجفی، توسعه فضای سبز را از محورهای مهم برنامه‌ و بودجه سال آتی عنوان و خاطرنشان کرد: به همین منظور، در کنار اقدامات گسترده‌ای که در راستای توسعه ائل‌باغی، آرپادره‌سی، عباس‌میرزا، کریدور فضای سبز و سایر بسترهای توسعه فضای سبز تدارک دیده‌ است، گسترش کمی و کیفی فضای زینتی نیز مورد توجه شهرداری تبریز […]

رسصادق نجفی، توسعه فضای سبز را از محورهای مهم برنامه‌ و بودجه سال آتی عنوان و خاطرنشان کرد: به همین منظور، در کنار اقدامات گسترده‌ای که در راستای توسعه ائل‌باغی، آرپادره‌سی، عباس‌میرزا، کریدور فضای سبز و سایر بسترهای توسعه فضای سبز تدارک دیده‌ است، گسترش کمی و کیفی فضای زینتی نیز مورد توجه شهرداری تبریز خواهد بود.

وی در این خصوص به ماموریت‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز اشاره و خاطرنشان کرد: کاهش کاشت گونه‌هایی که پایداری کمتری دارند و همچنین توسعه گل‌کاری‌های ماندگار، زیبا و متناسب با وضعیت آب و‌ هوایی، اصل مهم در توسعه فضای سبز زینتی سال آتی خواهد بود.

نجفی اضافه کرد: در این راستا، از هم‌اکنون کاشت ۲ میلیون پیاز لاله با هزینه‌ای بالغ بر ۱٫۵ میلیارد تومان، توسط شهرداری‌های مناطق ۱۰ گانه و سازمان‌ها آغاز شده که نوید بهاری زیبا و چشم‌نواز برای سال آینده خواهد بود.

شهردار تبریز با اشاره به ماندگاری کم گونه زینتی شب‌بو در اقلیم بهاری تبریز گفت: سال آینده در کنار لاله‌کاری‌های متنوع و زیبا در جای‌جای شهر، کاشت پیاز چندگونه زیبا و متنوع از قبیل نرگس، کلاغک و زعفرانی نیز در دستور کار خواهد بود.

وی تاکید کرد: نگهداری از مراحل رشد و شکوفایی فضای سبز، با مدیریت منابع آبی، نظارت‌های مستمر و تلفیق ایده‌های هنری، باید سرلوحه برنامه‌های حفظ و توسعه فضای سبز باشد.