خداحافظی مدارس کشور با بخاری، تا پایان سال ۹۶
خداحافظی مدارس کشور با بخاری، تا پایان سال ۹۶

مرتضی رئیسی اظهار داشت: در بحث گرمایشی مدارس کشور از سال ۹۲ و با پیشنهاد دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی، ردیف اعتباری ویژه‌ای برای این موضوع گذاشته شد. وی افزود: در مدت سال‌های ۹۲ و ۹۳ نیز حدود ۶۴ هزار کلاس درس در بخش‌های مختلف از جمله گرمایشی ایمن سازی و استاندارد سازی شدند. […]

سززسمرتضی رئیسی اظهار داشت: در بحث گرمایشی مدارس کشور از سال ۹۲ و با پیشنهاد دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی، ردیف اعتباری ویژه‌ای برای این موضوع گذاشته شد.

وی افزود: در مدت سال‌های ۹۲ و ۹۳ نیز حدود ۶۴ هزار کلاس درس در بخش‌های مختلف از جمله گرمایشی ایمن سازی و استاندارد سازی شدند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال نیز ۴۰ هزار کلاس درس در کشور از نظر سیستم گرمایشی استانداردسازی شده و امید داریم تا پایان سال ۹۶ همه کلاس‌های درس با بخاری خداحافظی کنند و به سیستم حرارات مرکزی مجهز شوند.

رئیسی بیان کرد: از ان سال به بعد نیز باید به دنبال نگهداری و به‌روز رسانی این سیستم‌ها باشیم .

وی به تخصیص ۹۰ درصدی اعتبارات در بخش تخریب و باز سازی مدارس کشور در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود : در ۶ ماهه ابتدای امسال یک هزار و ۳۰۰ پروژه با بیش از هشت هزار کلاس درس و زیر بنای یک میلیون و ۱۵۰هزار متر مربع تحویل آموزش و پرورش کشورشده است.

به گفته رئیس سازمان نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس کشور، در نیمه دوم امسال نیز ۷۰۰ پروژه جدید تحویل آموزش و پروش می‌شود.

رئیسی گفت : در سال ۹۴ بیش از دو هزار پروژه در بخش نوسازی مدارس تحویل آموزش و پروش خواهد شد که از این مقدار ۲۰ درصد آن از منابع مردمی، نیکو کار و خیران تأمین شده است.

منبع:تسنیم