برف و موج سرما مصرف گاز را در آذربایجان‌شرقی به ۳۰ میلیون متر مکعب رساند
برف و موج سرما مصرف گاز را در آذربایجان‌شرقی به ۳۰ میلیون متر مکعب رساند

ولی‌الله دینی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با ورود توده هوای سرد به کشور و بارش اولین برف پاییزی در استان و کاهش محسوس دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای در سطح استان آذربایجان‌شرقی مصرف گاز طی ۲۴ ساعت گذشته در استان از مرز ۳۰ میلیون متر مکعب  گذشت. وی گفت: در ۲۴ […]

سززولی‌الله دینی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با ورود توده هوای سرد به کشور و بارش اولین برف پاییزی در استان و کاهش محسوس دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای در سطح استان آذربایجان‌شرقی مصرف گاز طی ۲۴ ساعت گذشته در استان از مرز ۳۰ میلیون متر مکعب  گذشت.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مشترکان گاز استان ۳۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند که حاکی از افزایش ۴ میلیون مترمکعبی است به روز های گذشته می باشد.

این مقام مسئول گفت: در ۸ ماهه اول سال ۴ میلیارد و ۵۳۴ میلیون مترمکعب گاز در سطح استان مصرف شده است که حاکی از افزایش ۲۸ درصدی مصرف گاز به مدت مشابه سال قبل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ۱۲۶ درصدی مصارف گاز نیروگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در ۸ ماهه سال گذشته ۵۴۴ میلیون مترمکعب گاز در بخش نیروگاهی مصرف شده بود که خوشبختانه این رقم در در ۸ ماهه اول سال به یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

دینی با بیان اینکه با افزایش مصرف و سرد شدن هوا حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی نیز افزایش می‌یابد افزود: متاسفانه در ۸ ماهه اول سال ۱۲ نفر از مشترکان در اثر بی‌مبالاتی و سهل انکاری ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی جان خود را از دست دادند مشترکان را به رعایت نکات ایمنی دعوت کرد.

وی با اشاره به پاره‌ای از نکات ایمنی از مشترکان درخواست کرد که یک بار دیگر دودکش، اتصالات وسائل گرمایشی از جمله بخاری، شیلنگ، بست، ترموکوپل را بازدید و از سالم بودن و عملکرد درست آنها اطمینان حاصل کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان به آمادگی کامل نیروهای امدادی در سطح استان اشاره کرد و افزود: مراکز امدادی شهری و روستایی این شرکت در اقصی نقاط استان با سامانه تلفنی ۱۹۴ آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و امدادی به مشترکین محترم به صورت شبانه‌روزی هستند.

دینی اظهار داشت: مشارکت مردم فهیم استان در زمینه مدیریت مصرف گاز این شرکت را در ارائه خدمات بهینه و پایداری مستمر جریان گاز یاری می‌کند.