تهیه و توزیع لوازم کاهنده مصرف آب در آذربایجان‌شرقی
تهیه و توزیع لوازم کاهنده مصرف آب در آذربایجان‌شرقی

علیرضا ایمانلو اظهار داشت: رشد جمعیت و توسعه اقتصادی ـ اجتماعی موجب افزایش تقاضای آب شهری شده و محدودیت منابع آبی برای تامین نیازهای آب شرب با مصارف موجود امکان‌پذیر نیست از این رو مدیریت مصرف توسط مشترکان ضرورت دارد. وی افزود: بطور معمول، ‌مصرف آب خانگی بیشترین بخش مصرف آب شهری را تشکیل می‌دهد […]

ثیعلیرضا ایمانلو اظهار داشت: رشد جمعیت و توسعه اقتصادی ـ اجتماعی موجب افزایش تقاضای آب شهری شده و محدودیت منابع آبی برای تامین نیازهای آب شرب با مصارف موجود امکان‌پذیر نیست از این رو مدیریت مصرف توسط مشترکان ضرورت دارد.
وی افزود: بطور معمول، ‌مصرف آب خانگی بیشترین بخش مصرف آب شهری را تشکیل می‌دهد که از جمله موثرترین اقدامات جهت صرفه‌جویی در مصرف آب خانگی،‌ استفاده از شیرآلات و تجهیزاتی است که بدین منظور طراحی شده‌اند و واحدهای مصرف کننده می‌توانند از طریق به کارگیری و استفاده از ابزار کاهنده، به کاهش مصرف آب مبادرت ورزند. این ابزارها به طور کامل شامل وسایل کاهنده دبی جریان، کاهنده فشار،‌ افزایش دهنده سرعت خروجی آب (اسپری کننده) کاهنده حجم مخزن فلاش تانک‌ها با حجم پایین است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در این سیستم‌ها همراه با کاهش فشار آب، ‌میزان آب کمتری در زمان مشخص به مصرف کننده خواهد رسید و در نتیجه مصرف آب کاهش خواهد یافت.
ایمانلو در خصوص عملکرد لوازم کاهنده مصرف آب گفت: با نصب وسایل کاهنده از جمله سر شیرهای مخصوص و افزایش سرعت خروج آب از دهانه خروجی شیرآلات،‌ باعث ایجاد کارایی بیشتر در بعضی فعالیت‌ها نظیر شستشوی ماشین و … می‌شود و این امر با نصب یک کنترل‌کننده خروجی سطح جریان امکان‌پذیر است و در مواردی استفاده از سیفون‌ها، ‌کاهش حجم مفید مخزن فلاش تانک، از جمله راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف آب است و ابزارهای کاهنده مصرف آب استانداردهایی عینا نظیر ابزارهای عادی دارند و فقط در میزان آب مصرفی تاثیرگذار هستند.
ایمانلو در ادامه به مزایای استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب اشاره کرد و افزود: در انتخاب کاهنده‌های مصرف آب به معیارهای ارزیابی همچون قیمت مناسب کاهنده‌ها، امکان سنجی اجرایی، راحتی استفاده و کارایی کاهنده‌ها، هزینه و نحوه تعمیرات و نگهداری و طول عمر کاهنده‌ها و حفظ زیبایی ظاهری کاهنده‌ها توجه شده است.
مدیرعامل شرکت در خصوص نحوه دسترسی مشترکان به لوازم کاهنده اشاره کرد و افزود: در این زمینه شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی نسبت به تهیه تعدادی از ابزارهای کاهنده مصرف از واحدهای تولیدی دارای استاندارد اقدام کرده و در نظر دارد ابزار مذکور را از طریق ثبت نام در سایت با تکمیل فرم  ثبت نام به صورت تلفنی با اعلام شماره اشتراک و حضور در ادارات تابعه کلانشهر تبریز به صورت نقد و اقساط در اختیار مشترکان قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: این اقلام و لوازم صرفا در کلانشهر تبریز توزیع می‌شود و توزیع آن در سایر شهرهای استان نیز متعاقبا اعلام می‌شود.
ایمانلو افزود: اقلام و لوازم کاهنده مصرف آب که توسط شرکت آب و فاضلاب استان به زودی تامین و توزیع می‌شود شامل دو عدد پرلاتور رزوه از بیرون جهت شیر آب آشپزخانه و روشویی، یک عدد پرلاتور رزوه از داخل جهت شیر آب دستشویی و یک عدد سردوش کاهنده متحرک یا سردوش کاهنده ثابت جهت نصب در حمام است که توسط نمایندگان اعزامی شرکت آب و فاضلاب نصب و تحویل می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ضمن درخواست صرفه‌جویی در مصرف آب از شهروندان و مشترکین عزیز درخواست کرد که با نصب و استفاده از لوازم و ابزارهای کاهنده مصرف آب تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

منبع:روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی