جولان قاتل نامرئی با آغاز فصل سرما
جولان قاتل نامرئی با آغاز فصل سرما

محمدعلی فتح‌الله‌ زاده اظهار داشت: با افت دمای هوا و برودت هوا در روزهای آینده و افزایش استفاده مشترکان از وسائل گرمایش و احتمال گازگرفتگی، از مشترکان درخواست می‌شود ضمن استفاده از وسائل گاز سوز استاندارد و مصرف بهینه گاز توصیه‌های ایمنی برای جلوگیری از گاز گرفتگی را جدی گرفته تا فصل سرما بدون هیچ […]

یرریمحمدعلی فتح‌الله‌ زاده اظهار داشت: با افت دمای هوا و برودت هوا در روزهای آینده و افزایش استفاده مشترکان از وسائل گرمایش و احتمال گازگرفتگی، از مشترکان درخواست می‌شود ضمن استفاده از وسائل گاز سوز استاندارد و مصرف بهینه گاز توصیه‌های ایمنی برای جلوگیری از گاز گرفتگی را جدی گرفته تا فصل سرما بدون هیچ حادثه ناگواری سپری شود.

وی اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز در پیشگیری از خطر نشت مونو اکسید کربن را  موثر دانست و از مشترکین درخواست کرد، هنگام استفاده از وسائل گازسوز از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کرده و از داشتن کلاهک H در پشت بام اطمینان حاصل کنند.

وی سرد بودن لوله بخاری روشن را نشانه خارج نشدن محصول احتراق و وارد شدن آن به داخل اتاق دانست و افزود: انتشار گاز منو اکسید کربن بسیار خطرناک بوده و باید دریچه دودکش کنترل و رفع عیب شود.

سخنگوی شرکت گاز استان استفاده از بخاری‌های بدون دودکش را خطرناک عنوان کرد و افزود: استفاده از بخاری‌های بدون دودکش تنها در مکان‌هایی مجاز است که تبادل هوا به آسانی انجام می‌شود، استفاده از آنها برای گرم کردن اتاق به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: نصب آبگرمکن و دیگر وسائل گازسوز در حمام خطرناک و ممنوع بوده همچنین استفاده از لوله‌های فنری و آلومینیومی به عنوان دودکش برای بخاری‌ها و آبگرمکن بسیار خطرناک است.
وی بر استفاده بهینه و منطقی از گاز تاکید کرد و افزود: استفاده بهینه از گاز طبیعی در همه بخش‌ها یک معامله برد – برد بوده و نقش بسزایی در اقتصاد خانواده و پایداری شبکه گاز دارد.
فتح الله‌‌‌زاده از مهم‌ترین مواردی که مشترکان باید به آن توجه داشته باشند تنظیم دمای اتاق به دمای رفاه است که استاندارد آن بین ۱۸ تا ۲۱ سانتیگراد است که نقش مهمی  در کاهش مصرف گاز دارد.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اظهار داشت: مشترکان می‌توانند برای استفاده از خدمات مشاوره‌ای با امداد ۱۹۴ تماس حاصل کنند.

آنچه مسلم است این است که باید اصول ایمنی در ساخت و سازها نیر رعایت شود به طوری که بسیاری از اتفاقات به این دلیل رخ داده است که منازل به دلیل مشکلات ساختاری گرمایشی ،گرم نمی‌شوند و ساکنان آن آپارتمان یا واحد مسکونی دست به کارهای خطرناک برای گرم کردن منازل می‌زنند که گاه این ابتکارهای خطرناک به قیمت جانشان تمام می‌شود.

منبع:فارس