انجام بیش از ۱۷ میلیون جوجه‌ریزی در آذربایجان غربی
انجام بیش از ۱۷ میلیون جوجه‌ریزی در آذربایجان غربی

سیدفضل‌الله قریشی اظهار داشت: آذربایجان غربی در زمینه تولید دام و طیور یکی از استانهای برتر کشور به شمار می‌رود به طوری‌که امسال شاهد ۱۷ میلیون و ۶۰۰ قطعه جوجه‌ریزی در استان بودیم. وی با بیان اینکه نظارت کافی بر امر جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: مرغ تولیدی استان به سایر استانهای کشور […]

صسیدفضل‌الله قریشی اظهار داشت: آذربایجان غربی در زمینه تولید دام و طیور یکی از استانهای برتر کشور به شمار می‌رود به طوری‌که امسال شاهد ۱۷ میلیون و ۶۰۰ قطعه جوجه‌ریزی در استان بودیم.

وی با بیان اینکه نظارت کافی بر امر جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: مرغ تولیدی استان به سایر استانهای کشور نیز صادر می‌شود و این امر ظرفیت استان در این زمینه را می‌رساند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به واحدهای مرغداری استان، اعلام کرد: هم اکنون ۶۹۳ واحد مرغداری گوشتی در استان فعالیت دارد که ظرفیت این واحدها ۱۲ میلیون قطعه است.

این مسئول تعداد واحدهای مرغداری مادر گوشتی استان را ۶۹ واحد با ظرفیت ۲ میلیون قطعه عنوان کرد و اظهار داشت: در این میان وجود مرغداری‌هایی با زمینه فعالیت پرورش مرغ اجداد نیز حائز اهمیت است که در استان یک واحد مرغداری با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در این زمینه فعالیت دارد.

قریشی با بیان اینکه در این میان نظارت بهداشتی نیز بر نحوه تولید و پرورش مرغ و فرآورده‌های آن اعمال می‌شود، ادامه داد: آذربایجان غربی در این زمینه یکی از استانهای مهم و حائز اهمیت است که این امر سبب شده تا سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی نیز حائز اهمیت باشد.

وی بر کنترل میزان جوجه‌ریزی در استان اشاره کرد و گفت: به منظور تنظیم بازار کنترل کافی بر میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های آذربایجان غربی داریم که در این خصوص برای ایام نوروز نیز برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته است.

منبع:فارس