افزایش عمل جراحی در آذربایجان غربی با اجرای طرح تحول نظام سلامت
افزایش عمل جراحی در آذربایجان غربی با اجرای طرح تحول نظام سلامت

ابراهیم شیرزاده اظهار داشت: میزان انجام عمل جراحی در این استان افزایش یافته که یکی از دلایل این موضوع اجرای طرح تحول نظام سلامت است. وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اثرهای مختلفی بر جا گذاشته است، افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل در این زمینه افزایش یافتن میزان انجام […]

یززابراهیم شیرزاده اظهار داشت: میزان انجام عمل جراحی در این استان افزایش یافته که یکی از دلایل این موضوع اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اثرهای مختلفی بر جا گذاشته است، افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل در این زمینه افزایش یافتن میزان انجام عمل جراحی در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

این مسئول با بیان اینکه شش ماه اول سال گذشته تعداد ۶ هزار و ۷۷۲ مورد عمل جراحی در استان انجام گرفته بود، خاطرنشان کرد: حال آنکه در شش ماه نخست امسال حدود ۷ هزار و ۷۶۲ مورد عمل جراحی انجام شده است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۳ حدود هزار مورد انجام عمل جراحی در این استان افزایش یافت، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت در زمینه‌های گوناگون موثر بوده است.

شیرزاده خاطرنشان کرد: تعداد بستری انجام شده در بخش درمان مستقیم سال گذشته ۲۸ هزار و ۱۸۶ مورد و تعداد بستری انجام شده در بخش درمان غیرمستقیم ۸۱ هزار مورد بوده است.

وی درآمد اختصاصی این سازمان در سال گذشته را ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای سال جاری نیز حدود ۲۰ میلیارد تومان درآمد اختصاصی پیش‌بینی شده است، که برای تحقق یافتن آن طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط دولت اهتمام می‌شود.

این مسئول بر ضرورت تلاش برای تحقق برنامه‌های دولت در سال جاری تاکید کرد و گفت: برای ارتقای دامنه خدمات سازمان در زمینه‌های گوناگون باید گام برداشت، به طوری که این سازمان در ارتقای شاخص‌های سلامت تا اندازه زیادی نقش‌آفرین است.

منبع:فارس