جلسه برای اشتغال، بار بیکاری را کم نمی‌کند
جلسه برای اشتغال، بار بیکاری را کم نمی‌کند

غلامحسین شیری‌علی‌آباد صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان هشترود اظهار داشت: آمار بیکاری جوانان علی‌الخصوص تحصیل‌کردگان بسیار زیاد شده و هر روز نیز رو به رشد است و دولت باید فکر اساسی برای اشتغال بکند. وی افزود: بر اساس قانون دولت موظف است شغل مناسب را برای هر فرد ایرانی مهیا کند و این […]

۴۳۳۴غلامحسین شیری‌علی‌آباد صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان هشترود اظهار داشت: آمار بیکاری جوانان علی‌الخصوص تحصیل‌کردگان بسیار زیاد شده و هر روز نیز رو به رشد است و دولت باید فکر اساسی برای اشتغال بکند.
وی افزود: بر اساس قانون دولت موظف است شغل مناسب را برای هر فرد ایرانی مهیا کند و این اصل قانونی مورد غفلت واقع شده است و در این میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صورت مشخص تولیت کار را به عهده بگیرد و منابع و اعتبارات نیز به سمت این وزارتخانه محول شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان اعتبارات اشتغال استان که مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال است را ناچیز عنوان نمود و افزود: باید این مبلغ افزایش یابد.
شیری‌علی‌‌آباد گفت: برگزاری جلسات اشتغال در استان و شهرستان‌ها بار بیکاری را کم نمی‌کند و اصلا لزوم برگزاری چنین جلساتی وجود ندارد و بهتر است به جای جلسات بی‌فایده تکراری از تجارب کشورهای دیگر استفاده کنیم.
وی انجام اقدامات هماهنگ میان دولت و بانک‌ها را برای پرداخت تسهیلات ضروری دانست و گفت: در این میان مشکلات زیادی داریم که یکی از این مشکلات ضمانت وام توسط کارمندان است.
وی ادامه داد : بسیاری از روش‌های پرداخت اعتبارات اشتغال جوانان بیکار را به جوانان بیکار بدهکار مبدل کرده و دولت نباید با پرداخت وام های کوچک و خرد پول را روانه بازار کند.
نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید در شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری کند نه اینکه با پرداخت وام اندک به مردم جلوی اشتغال را هم بگیرد.
وی از بانک‌های عامل خواست از گرفتن ضامن کارمند خودداری کنند و ادارات هم نباید کارمندان خود را ضامن قرار دهند و بانک‌ها اگر به مردم اعتماد دارند که وام گرفته شده را پس خواهند داد وام بدهند و الا چرا ضامن چند نفره کارمند اخذ می‌کنند.
وی مشکل عمده جوانان شهرستان را اشتغال دانست و گفت: دولت باید توجه جدی به مناطق کمتر توسعه یافته از جمله هشترود و چاراویماق داشته باشد.
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه جدی دولت به بخش کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان شد و گفت: حمایت از بخش شیلات، دامداری و کشاورزی در منطقه می‌تواند به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال این شهرستان کمک زیادی کند.

منبع:فارس