ادبیات پایداری آذربایجان‌شرقی از رشد کیفی برخوردار است
ادبیات پایداری آذربایجان‌شرقی از رشد کیفی برخوردار است

علیرضا کمره‌ای در پنجمین نشست تاریخ شفاهی و مراسم رونمایی از کتاب مسافران آسمانی در تبریز اظهار داشت: حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی در مقوله ادبیات پایداری پیشرفت قابل قبولی داشته چرا که تا چند سال گذشته بخش ادبیات پایداری در این استان وجود نداشت و الان شاهد تولید کتاب‌های خوبی نظیر تجمع ممنوع، مسافران آسمانی، […]

۴۳۳علیرضا کمره‌ای در پنجمین نشست تاریخ شفاهی و مراسم رونمایی از کتاب مسافران آسمانی در تبریز اظهار داشت: حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی در مقوله ادبیات پایداری پیشرفت قابل قبولی داشته چرا که تا چند سال گذشته بخش ادبیات پایداری در این استان وجود نداشت و الان شاهد تولید کتاب‌های خوبی نظیر تجمع ممنوع، مسافران آسمانی، روایت صبر توسط مسئولان و اعضای کارگروه‌های ادبیات پایداری حوزه هنری این استان هستیم.

وی ادامه داد: در کنار این آثار، آثار بسیار خوبی نیز چون لشکرخوبان، نورالدین پسر ایران، اخراجی‌ها و … توسط نویسندگان قدری چون سرکار خانم معصومه سپهری و غلامرضا قلی‌زاده به رشته تحریر در آمده که نشان از رشد کیفی ادبیات پایداری این استان دارد.

مسئول بخش پژوهش مطالعات و تحقیقات ادبیات پایداری حوزه هنری کشور گفت: ادبیات پایداری ادبیاتی متعهد و ملتزم است که محصول اندیشه یک ملت، شعرا، حکما و حتی عرفاست که از کتاب‌های ارزشمند مذهبی ما مانند قرآن کریم، نهج‌البلاغه، احادیث و سیره پیامبر اکرم(ص) نشأت گرفته است.

کمره‌ای اضافه کرد: این ادبیات، پشتوانه‌ای قوی برای جوانانی است که امروز بیش از هر زمانی شیفته ادبیات پایداری شده‌اند و ما وظیفه داریم آنها را با این گنجینه سترگ آشنا کنیم.

وی اظهار داشت: تاریخ شفاهی اتفاق نمی‌افتد مگر با وجود گفت‌و‌گوی روش‌مندانه تاریخ‌شناختی با کسانی که در حادثه‌ای حضور داشتند.

کمره‌ای تصریح کرد: ما در تاریخ شفاهی جنگ با تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران روبرو هستیم، اما افزون بر موضوع شهید و ایثارگر، مسئله مفاهیم هم وجود دارد.

وی بیان کرد: تعریف شهید و شهادت طی گذشت سال‌ها تغییر یافته است. شهادت در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارزش والایی پیدا کرد و اگر مفهوم ایثارگری و شهادت‌طلبی از جامعه ما رخت بربندد، به خطر خواهیم افتاد.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: حوزه هنری استان در حوزه‎هایی چون چاپ کتاب، انتشار آلبوم موسیقی، برگزاری نمایشگاه و خلق اثر هنری تجسمی، تئاتر، ادبیات پایداری، فیلم و دیگر حوزه‎ها توانسته آثار مطلوبی تولید کند که برای این حوزه در جشنواره‎های مختلف نتایج مطلوبی را در برداشته باشد.

حسن میلانی دیگر مزیت توانمندی حوزه هنری استان را جوان بودن کارکنان این حوزه دانست و افزود: این حوزه از انرژی زیادی به دلیل جوان بودن برخودار است و این پتانسیل نقطه قوتی است که باعث انگیزه بالایی برای اتفاقات بهتر و بیشتر در آینده این استان می‌شود.

منبع:فارس