تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در ورودی‌های روستاها
تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در ورودی‌های روستاها

ولی‌الله فرج‌اللهی امشب در جلسه مشترک دهیاران، بهورزان و آبانان شهرستان بناب اظهار داشت: آب سالم در روستاهای شهرستان بناب تأمین است ولی از لحاظ کیفیت با مشکلات متعددی مواجه هستیم. وی با انتقاد از ناهماهنگی‌های موجود در کلرزنی آب شرب روستایی افزود: فقط سه دستگاه کلرزن اتوماتیک در روستاهای شهرستان نصب شده است که […]

سیولی‌الله فرج‌اللهی امشب در جلسه مشترک دهیاران، بهورزان و آبانان شهرستان بناب اظهار داشت: آب سالم در روستاهای شهرستان بناب تأمین است ولی از لحاظ کیفیت با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

وی با انتقاد از ناهماهنگی‌های موجود در کلرزنی آب شرب روستایی افزود: فقط سه دستگاه کلرزن اتوماتیک در روستاهای شهرستان نصب شده است که برای رفع نگرانی‌ها ضرورت ایجاب می‌کند نسبت به نصب کلرزن اتوماتیک در تمام روستاها اقدام شود.

فرماندار بناب همچنین با بیان اینکه ۵۰ درصد آب شرب روستاهای بناب از زرینه‌رود تأمین می‌شود؛ تصریح کرد: ماهانه ۱۵۵ هزار مترمکعب آب از این رودخانه برای آب شرب بناب تحویل می‌شود و قسمتی نیز از چاه‌های موجود شهرستان تأمین می‌شود.

فرج‌اللهی در ادامه سخنان خود بر توجه جدی مردم نسبت به صرفه‌جویی در مصارف آب شرب تأکید کرد و گفت: تأمین هر مترمکعب آب شرب از زرینه رود ۷ هزار ریال تمام می‌شود که روستاییان فقط ۷۰۰ ریال برای هر مترمکعب آن پرداخت می‌کنند.

وی همچنین از تشکیل شورای بهداشت و سلامت در روستاهای بناب خبر داد و گفت: رسیدگی به بهداشت محیط و بهداشت خانواده‌ها از وظایف اصلی این شوراست که متشکل از اعضای شورای اسلامی روستا، بهورزان، آب‌بانان و دهیاران است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب سپس به هزینه کرد بیش از ۲ میلیارد ریال برای جمع‌آوری زباله در روستاهای بناب طی شش ماهه اول سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: ۹۰ درصد این هزینه‌ها از محل خودیاری اهالی پرداخت شده است.

فرج‌اللهی با انتقاد از تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در ورودی‌های روستاها و داخل روستاها به افرادی که عمداً یا سهواً اقدام به تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی می‌کنند، هشدار داد که از این اقدام پرهیز کنند.

وی تأکید کرد: با عواملی که باعث به مخاطره افتادن سلامت مردم در روستاها می‌شوند برخورد شده و عملکرد آنها ا سوی مسئولان رصد می‌شود.

فرماندار بناب اظهار داشت: در این زمینه کوره‌خانه‌های زغال‌پزی غیراستاندارد نیز در این شهرستان تعطیل شده‌اند.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و دارای ۲۷ روستای کوچک و بزرگ است