هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با موضوع مدرسه ایمن همزمان با سراسر کشور در مدارس مراغه نیز برگزار شد.
هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با موضوع مدرسه ایمن همزمان با سراسر کشور در مدارس مراغه نیز برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه، روز یکشنبه در آیین برگزاری این مانور در هنرستان نمونه دولتی شهید پوررستم گفت: هدف از اجرای این مانور، کاهش تلفات و خسارت های ناشی از زلزله بوسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی […]

مدیر آموزش و پرورش مراغه، روز یکشنبه در آیین برگزاری این مانور در هنرستان نمونه دولتی شهید پوررستم گفت: هدف از اجرای این مانور، کاهش تلفات و خسارت های ناشی از زلزله بوسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی است.
جلیل اسلامی، با اشاره به اینکه در این مانور تمرینی بیش از ۲۳ هزار دانش آموز در ۵۰۰ آموزشگاه با اقدام های امدادی در زمان وقوع زلزله آشنا شدند، افزود: مدارس ایمن می تواند نقش محوری در کاهش خطرپذیری زلزله ایفا کند که این رویکرد اساس برنامه مانور سال جاری است.
وی اظهار کرد: مدرسه های ایمن که از نظر سازه ای دارای استحکام مناسبی بوده و از نظر فضا و امکانات نیز شرایط مساعدی دارد، به عنوان پایگاه مدیریت بحران محلی انتخاب می شود.
اسلامی، ادامه داد: ایجاد آمادگی در دانش آموزان در کاهش تلفات و صدمات ناشی از زلزله موثر بوده و آموزش و پرورش تلاش می کند تا آموزش ها و مهارت های لازم را برای مقابله با پیامدهای منفی زلزله و بلایای طبیعی به دانش آموزان انتقال دهد.
هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مراغه با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش، فرمانداری، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و خدمات ایمنی، نیروی انتظامی و اورژانس ۱۱۵ برگزار شد.

۸۱۸۵۸۵۶۷-۷۰۳۳۸۴۳۵

۸۱۸۵۸۵۶۷-۷۰۳۳۸۴۳۳

۸۱۸۵۸۵۶۷-۷۰۳۳۸۴۳۴