«آلکسی لوچف» وزنه بردار فوق سنگین روسی در حالی عنوان نخست رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۵ جهان را کسب کرد که رکورد حرکت دو ضرب و مجموع دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم جهان را که متعلق به حسین رضازاده بود بهبود بخشید. رقابت های گروه «آ» دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم رقابت های وزنه برداری […]

«آلکسی لوچف» وزنه بردار فوق سنگین روسی در حالی عنوان نخست رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۵ جهان را کسب کرد که رکورد حرکت دو ضرب و مجموع دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم جهان را که متعلق به حسین رضازاده بود بهبود بخشید.
رقابت های گروه «آ» دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم رقابت های وزنه برداری قهرمانی سال ۲۰۱۵ جهان از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه به وقت تهران در سالن جرج بروان شهر هیوستون آغاز شد. آلکسی لوچف که تا پیش از این تنها مدال برنز رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۳ را در کارنامه داشت هشتاد و یکمین دوره رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان را با دو رکورد شکنی و سه مدال طلا (یک ضرب، دو ضرب و مجموع) در غیاب بهداد سلیمی و روسلان آلبگوف روسی به پایان برد.

وی در حرکات یک ضرب با ۲۱۱ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و در حرکات دو ضرب پس از بلند کردن وزنه های ۲۴۲ و ۲۴۸ به وزنه ۲۶۴ کیلوگرم که یک کیلوگرم از رکورد دنیا بیشتر بود حمله کرد و این وزنه را بالای سر برد و مدال طلا گرفت.

لوچف روسی در مجموع نیز با ۴۷۵ کیلوگرم رکورد دنیا را که متعلق به حسین رضازاده بود سه کیلوگرم بهبود بخشید و بر سکوی نخست دسته فوق سنگین قرار گرفت.

رضا زاده در المپیک ۲۰۰۴ آتن در حرکات دو ضرب وزنه ۲۶۳ کیلوگرمی را بلند کرد و رکورد دار این حرکت بود و در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی نیز با مجموع ۴۷۲ کیلوگرم به مدت ۱۵ سال رکوردار مجموع دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم دنیا بود.

به این ترتیب نام حسین رضازاده پس از مدت ها از لیست رکورداران وزنه برداری قهرمانی جهان پاک شد.

همچنین بعد از وزنه بردار روسی، لاشا تالاخادزه از گرجستان با مجموع ۴۵۴ کیلوگرم و مارت سمین از استونی با ۴۳۸ کیلوگرم در این دسته صاحب مدال نقره و برنز شدند.

رده بندی نفرات برتر دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم:

حرکات یک ضرب: ۱- آلکسی لوچف (روسیه) ۲۱۱ کیلوگرم ۲- لاشا تالاخادزه (گرجستان) ۲۰۷ کیلوگرم ۳- گور میناسیان (ارمنستان) ۲۰۳ کیلوگرم

حرکات دو ضرب: ۱- آلکسی لوچف (روسیه) ۲۶۴ کیلوگرم ۲- مارت سمین (استونی) ۲۴۸ کیلوگرم ۳- لاشا تالاخادزه (گرجستان) ۲۴۷ کیلوگرم

مجموع: ۱- آلکسی لوچف (روسیه) ۴۷۵ کیلوگرم ۲- لاش تالاخادزه (گرجستان) ۴۵۴ کیلوگرم ۳- مارت سمین (استونی) ۴۳۸ کیلوگرم

رقابت های وزنه برداری قهرمانی سال ۲۰۱۵ جهان و کسب سهمیه المپیک از ۳۰ آبان در شهر هیوستون آغاز شد و بامداد یکشنبه (۸ آذر) به پایان می رسد.

منبع: ایرنا