هم‌پیمانی اصلاح طلبان برای ارایه لیست واحد انتخاباتی
هم‌پیمانی اصلاح طلبان برای ارایه لیست واحد انتخاباتی

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران در آذربایجان شرقی گفت: اصلاح طلبان استان نیز برای رسیدن به لیست واحد در انتخابات پیش رو و حمایت از نفرات تایید شده شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان، هم قسم شده اند. احمد ظهیر نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در تبریز با اشاره به آغاز فعالیت مجدد […]

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران در آذربایجان شرقی گفت: اصلاح طلبان استان نیز برای رسیدن به لیست واحد در انتخابات پیش رو و حمایت از نفرات تایید شده شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان، هم قسم شده اند.

احمد ظهیر نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در تبریز با اشاره به آغاز فعالیت مجدد این حزب از یکسال گذشته با حضور ۱۷ عضو به عنوان شورای مرکزی حزب در استان عنوان کرد: هر یک از اعضای شورای مرکزی، مسئول یکی از کمیته های تخصصی همچون کمیته پزشکان، کمیته سیاسی، کمیته کارگران، کمیته جوانان و .. است و بر اساس یک بخشنامه ابلاغی، احتمال ارتقای اعضای شورای مرکزی به ۲۱نفر وجود دارد.

وی گفت: تا انتهای ماه جاری در تمامی شهرستان های استان نیز، شاخه شهرستانی حزب کارگزاران تشکیل می شود. تاکنون در بسیاری از شهرستان ها، فعالیت شاخه شهرستانی حزب آغاز شده است.

به گفته وی این حزب، حزبی آزادی خواه است که حاکمیت مشروع و حکومتی بر اساس رای اکثریت مردم و رعایت حقوق اقلیت ها جزو اساسنامه این حزب است.

 رییس حزب کارگزاران آذربایجان شرقی با تبیین شاخص های این حزب در بخش های مختلف خاطر نشان کرد: این حزب، حزبی توسعه گرا، عدالت خواه، آزادی خواه اصلاح طلب و آزادی خواه صلح طلب است که خط مشی اعتدال از مهم ترین اصول مورد توجه این حزب به شمار می رود.

 ظهیر نیا با اشاره انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و آخرین وضعیت فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: این حزب نیز یکی از شاخه های جبهه هماهنگی اصلاحات به شمار می رود که تا کنون نقش بسیار پررنگی در جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، ایفا کرده است. در چند ماه گذشته برخی مشکلات و ناهماهنگی ها در بین احزاب اصلاح طلب وجود داشت ولی در حال حاضر، وحدت بین اصلاح طلبان حکمفرماست.

 وی در همین راستا ابراز کرد: اصلاح طلبان استان نیز برای رسیدن به لیست واحد در انتخابات پیش رو و حمایت از نفرات تایید شده شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان، هم قسم شده اند.

وی با بیان اینکه جبهه اصلاحات استان از کاندیداهایی که از نظر اصلاح طلبی مطرح هستند حمایت می کند عنوان کرد: پرسش نامه هایی تهیه کرده ایم که حاوی بخش های مختلف با شاخصه های مورد انتظار تشکل ها و احزاب اصلاح طلب است. پس از طی مراحل لازم و نمره دهی به کاندیداها، شخصی که بیشترین نمره را از آن خود کند مورد حمایت قطعی خواهد بود.

ظهیر نیا در بخشی از سخنان خود خاطر نشان کرد: به صورت سلسله مراتبی از افراد اصلاح طلب و معتدل حمایت می کنیم ولی نامزدهایی که اصولگرای صرف باشند مورد حمایت ما نخواهند بود.

وی تشویق مردم به حضور حداکثری در پای صندوق های رای را یکی از مهم ترین وظایف تمامی احزاب و تشکل های سیاسی دانست و افزود: خوشبختانه فعالین سیاسی، احزاب و تشکل های سیاسی هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا در حال فعالیت هستند و امیدواریم در فضایی آرام و بی تنش، شاهد انتخاباتی سالم باشیم چرا که رای مردم، حق الناس است.

 ظهیر نیا در پاسخ به این سوال که آیا این حزب ۳۰درصد نامزدهای مورد حمایت خود را از طیف زنان و بانوان انتخاب خواهد کرد یا خیر ابراز کرد: در انتخابات، مسائل جنسیتی مطرح نیست. تنها اصلی که باید مورد توجه باشد، شایسته سالاری است. باید به دنبال نماینده ای باشیم که از حقوق حقه ما دفاع کند.!

وی با تاکید بر لزوم حضور بانوان در عرصه های مدیریتی سیاسی ادامه داد: هیچ محدودیتی در این مورد نداریم. ممکن است کمتر از ۳۰ و ممکن است بیشتر از ۳۰درصد از نامزدهای احتمالی مورد حمایت ما از بانوان باشد.

  وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه عملکرد دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی را چگونه ارزیابی کرده و چه نمره ای به ایشان می دهید گفت: آقای جبارزاده، شخصی اخلاق مدار و قانون مدار است. وقتی که مدیریت استان را به عهده گرفتند گفتند به دلیل اینکه شائبه حمایت از حزبی خاص مطرح نشود، در مسایل استانی حزب کارگزاران دخالت نمی کنم.

ظهیر نیا عملکرد جبارزاده را بسیار خوب دانست و ابراز کرد: تنها مشکل آقای استاندار این است که علی رغم انجام کارهای بسیار ارزشمند از توان مطبوعات و رسانه های ارتباط جمعی به بهترین شکل ممکن استفاده نمی کند. در حقیقت به مجموعه مدیریتی استان از این لحاظ ظلم شده است و مردم آن چنان که باید و شاید نمی دانند جبارزاده چه خدماتی در این استان انجام داده است.

وی با بیان اینکه پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، قیمت نفت بسیار کاهش یافت ادامه داد: در دولت گذشته، نفت را به قیمتی در حدود ۱۲۰دلار می فروختیم و درآمد هشت ساله دولت گذشته از بابت فروش نفت، بیشتر از مجموع درآمد حاصل از فروش نفت در چندین سال گذشته است. مدیریت کشور با نفت ۳۰ دلاری، هنر می خواهد که تا کنون نیز این مهم به بهترین شکل ممکن محقق شده است.

 وی حمایت از دولت را یکی از ضروری ترین کارها دانست و اظهار کرد: امیدواریم که پس از حصول توافق هسته ای، شکوفایی و توسعه اقتصادی در کشور را شاهد باشیم.

ظهیرنیا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که در مورد عملکرد جبارزاده در ارتباط با انتصابات مدیران سوال کرد گفت: با توجه به برخی محدویت ها و فشارهایی که بر روی آقای استاندار وجود داشت، فرآیند انتصابات، بهتر از این نمی شد. هر کسی هم به جای دکتر جبارزاده بود با توجه به بافت مدیریتی کشور، نمی توانست عملکردی بهتر از این داشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمان دولت آقای احمدی نژاد برخی اقدامات و فعالیت های پوپولیستی در جامعه رواج داشت ابراز کرد: مدیران احمدی نژادی در استان نیز که می خواهند در انتخابات آتی مجلس کاندیدا شوند، در ماه محرم امسال، کارهای پوپولیستی انجام می دادند. این افراد برای بار اول بود که در دسته جات حسینی، سردسته می شدند.

وی نسبت به اعلام کاندیداتوری محسن مهرعلیزاده و عیسی کلانتری نیز اظهار کرد: تا جایی که می دانم مهر علیزاده از حوزه انتخابیه تهران، کاندیدای مجلس می شود ولی از کاندیداتوری عیسی کلانتری، اطلاعی ندارم.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود در واکنش نسبتا شدید نسبت به سوال یکی از خبرنگاران گفت: در ابقای آقای عرب باغی به عنوان مدیر عامل منطقه آزاد ارس، هیچ نقشی نداشتیم. عرب باغی عضو حزب کارگزاران نیست.

رییس حزب کارگزاران در آذربایجان شرقی در مورد فعالیت های حزب و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در راستای حمایت از برخی چهره های اصلاح طلب برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز خاطر نشان کرد:  شورای هماهنگی اصلاحات استان تا کنون در این مورد، ورود پیدا نکرده است ولی چنانچه بخواهیم برای مجلس خبرگان نیز لیست واحدی ارائه کنیم، نظرات آیت الله هاشمی رفسنجانی را مد نظر قرار خواهیم داد.

 ظهیر نیا همچنین گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا اکثریت نمایندگان مردم در مجلس آتی شورای اسلامی، اصلاح طلب باشند.