آذربایجان‌شرقی تنها استان فاقد معتاد کارتن خواب و بی‌خانمان در کشور است.
آذربایجان‌شرقی تنها استان فاقد معتاد کارتن خواب و بی‌خانمان در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی ظهر امروز در جمع روسای دادگستری و دادستان‌های شهرهای  آذرشهر، مراغه، بناب، ملکان و عجب‌شیر، در مراغه اظهار داشت: به منظور نگهداری، درمان و بازپروری معتادان مراکز اقامتی شبانه‌روزی به ظرفیت ۱۲ هزار نفر ایجاد شده است. وی با اشاره به اراده ستاد مبارزه با مواد مخدر […]

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی ظهر امروز در جمع روسای دادگستری و دادستان‌های شهرهای  آذرشهر، مراغه، بناب، ملکان و عجب‌شیر، در مراغه اظهار داشت: به منظور نگهداری، درمان و بازپروری معتادان مراکز اقامتی شبانه‌روزی به ظرفیت ۱۲ هزار نفر ایجاد شده است.

وی با اشاره به اراده ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای جمع‌آوری و بازپروری معتادان افزود: برای ۴۰۰ نفر معتاد بهبود یافته در استان شغل ایجاد شده است.

نصرتی با بیان اینکه دسترسی معتادان به مواد مخدر برای مردم آزار دهنده است، از نیروی انتظامی و قوه قضائیه خواست در مبارزه با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر قاطع برخورد کنند.

وجود ۵۰ هزار معتاد در آذربایجان‌شرقی

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تعداد مبتلایان در دام اعتیاد در استان را ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: نیمی از این معتادان متاهل هستند.

وی گفت: بررسی‌های انجام شده در استان نشان می‌دهد ۶۰ درصد معتادان از طریق دوستان ناباب و ۹۱ درصد نیز به خاطر تنش محیطی و خانوادگی به مواد مخدر مبتلا شده‌اند.

مراغه در ایجاد اشتغال به معتادان بهبود یافته رتبه اول استان را دارد

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه با بیان اینکه مراغه در ایجاد اشتغال به معتادان بهبود یافته رتبه اول استان را دارد، افزود: در این شهرستان برای بیش از ۲۰۰ نفر معتاد بهبود یافته ایجاد اشتغال شده است.

ظفر محمدی، برخورد قاطع با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر، آگاه‌سازی خانواده‌ها و ایجاد امکانات لازم برای تفریح و شادی جوانان را بهترین راه مقابله و مبارزه با اعتیاد اعلام کرد.

در این جلسه روسای دادگستری و دادستان‌های پنج شهر استان، دادن جرم‌های سنگین به قاچاقچیان و خرده‌فروشان، شناسایی جمع آوری معتادان پرخطر، افزایش مراکز مشاوره و بازپروری معتادان، توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی در محلات محروم شهرها را از راهکارهای مهم برای کاهش آمار معتادان در استان اعلام کردند.