خانواده مافیای خودرو در دولت جاخوش کرده/ خودروسازان در مجلس هم صاحب کرسی‌اند
خانواده مافیای خودرو در دولت جاخوش کرده/ خودروسازان در مجلس هم صاحب کرسی‌اند

علی علیلو اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد صنایع آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور فعال است و نیمی از ۷۰ درصد مابقی صرفا با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش دست به گریبان هستند. وی با اشاره به اینکه در همین تبریز واحد تولیدی که محصولات آن در کشور نیز […]

علی علیلو اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد صنایع آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور فعال است و نیمی از ۷۰ درصد مابقی صرفا با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش دست به گریبان هستند.

وی با اشاره به اینکه در همین تبریز واحد تولیدی که محصولات آن در کشور نیز منحصر است دو سالی هست که برای راه‌اندازی و راه افتادن خطوط تولیدی در تلاش است، افزود: بعد از این مدت گره این مجموعه به دست بانک و دریافت تسهیلات کور شد.

علیلو با طرح این سئوال که چرا این تسهیلات به سایر صنایع اختصاص نمی‌یابد جواب آن را در رانت، انحصار و سودجویی خلاصه کرد و اضافه کرد: خانواده مافیای خودرو در دولت جا خوش کرده و در قوه مقننه دارای جایگاه و صاحب کرسی خاصی است و این می‌شود داستان این تسهیلات ویژه برای خودروسازان.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مصرف کنندگانی که از این طرح استقبال کرده‌اند در واقع محصولات خودروسازان را با ۲ برابر قیمت کنونی خریداری کرده‌اند و بعد از ۵ سال هم محصولی که مستهلک شده صاحب خواهند شد.

وی با یادآوری روند حمایتی که از خودروسازی طی سالیان گذشته و در چندین دولت متوالی صورت گرفته تصریح کرد: این نوع حمایت نه تنها رونق این صنعت، ارتقاء کیفیت، رقابتی شدن، حضور در بازارهای جهانی و … را از این صنعت گرفته بلکه زمین‌گیر شدن آنها را به دنبال داشته است.

علیلو بر اشتباه بودن این نوع حمایت تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که مسئولان و در راس آن متولیان صنعت کشور به خود بیایند و تغییر در دیدگاه، نگرش و نوع حمایت خود دهند که مطمئنا رونق صنعت خودرو و سایر صنایع کشور را به دنبال خواهد داشت.