پیش‌بینی ترکیب مجلس دهم سخت است/ جریانات سیاسی هنوز دست به عصا هستند
پیش‌بینی ترکیب مجلس دهم سخت است/ جریانات سیاسی هنوز دست به عصا هستند

محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه در عرصه رقابت انتخاباتی شفاف‌سازی مواضع خیلی مهم است و موجب می‌شود رقابت شدت یابد، اظهار داشت: جریانات سیاسی هنوز دست به عصا هستند؛ کاندیداها هم انفرادی فعالیت می‌کنند نه در قالب جریانات سیاسی خاص. وی افزود: جریان اصلاحات که به نظر می‌رسد به دنبال جلب اکثریت متوسط و اقلیت […]

محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه در عرصه رقابت انتخاباتی شفاف‌سازی مواضع خیلی مهم است و موجب می‌شود رقابت شدت یابد، اظهار داشت: جریانات سیاسی هنوز دست به عصا هستند؛ کاندیداها هم انفرادی فعالیت می‌کنند نه در قالب جریانات سیاسی خاص.

وی افزود: جریان اصلاحات که به نظر می‌رسد به دنبال جلب اکثریت متوسط و اقلیت قوی هستند، فعلا نمی‌خواهند مواضع و استراتژی خود را اعلام کنند؛ ضمن اینکه ما اصولگراها نیز تمام کسانی را که به آرمان‌های مقدس نظام، امام راحل و شهدا، منویات رهبری و قانون اساسی پایبند هستند اصولگرا می‌دانیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما اصولگرایان اعتقاد داریم در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز برای رسیدن به آرمان‌های مشخصی تلاش کرده‌ایم و سعی داشته‌ایم هیچ گونه زاویه‌ای ایجاد نکنیم زیرا هرگونه زاویه و انحرافی مغایر با روحیه آرمان‌خواهی ما خواهد بود.

سعیدی اذعان داشت: در حال حاضر پیش‌بینی ترکیب مجلس دهم سخت است چرا که هنوز صف‌بندی‌ها مشخص نشده است؛ به هر حال معتقدیم مجلس آینده مصالح نظام و انقلاب را کاملا در نظر داشته و اجازه نخواهیم داد مجلس ششم دیگری شکل گیرد.

وی اظهار داشت: در کشور ما اصلی‌ترین نقش در تعیین سرنوشت سیاسی به عهده مردم است نه احزاب، جریانات و برنامه‌ریزی دولت‌های حاکم؛ بنابراین رسانه‌ها و مطبوعات باید سعی و تلاش کنند که حضور و نقش مردم در تعیین سرنوشت سیاسی پررنگ‌تر شده، استمرار یابد و مردم حرف اصلی را در انتخابات بزنند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پرهیز از سیاست‌زدگی مفرط در مجلس، متذکر شد: نمایندگان باید چاره‌ساز مشکلات اساسی مردم بوده و کشور را به سمت توسعه متوازن و وضعیت مطلوب و ایده‌آل هدایت کنند.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی کشور نشان می‌دهد یک سری از موضوعات مثل اشتغال مورد غفلت قرار گرفته و بخش عمده‌ای از جوانان تحصیل کرده بیکار هستند، ادامه داد: دولت نتوانسته است برای توسعه متوازن کشور اقدامات مطلوبی انجام دهد و برای مهار تورم گرهی به اقتصاد زده‌اند که موجب رکود شده و ضربات مهلکی را به پیکره تولید وارد آورده است.

مسئولان به جای رفع معضلات به دنبال مقصر جلوه دادن دولت قبلی هستند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یکی از عوامل بالا رفتن سن ازدواج را سطح درآمد و وحشت جوانان از ازدواج دانست و گفت: آمارها  نشان می‌دهد قریب به ۵۰ درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود که یکی از عوامل اصلی آن بحث بیکاری است.

سعیدی با بیان اینکه مردم انتظار داشتند کلید این دولت قفل مسائل مختلف کشور را باز کند، گفت: اما شاهد هستیم مسئولان به جای رفع معضلات بیشتر به دنبال مقصر جلوه دادن دولت قبلی هستند و به بیان نقاط ضعف ایشان و سیاه نمایی می‌پردازند؛ بدون اینکه قدم موثری برای رفع مشکلات بردارند.

منبع: فارس