رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی: ۹۵ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری خدمات به بیماران و سانحه دیدگان ارایه می دهند.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی: ۹۵ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری خدمات به بیماران و سانحه دیدگان ارایه می دهند.

به گزارش ایرنا ، روزبه رجایی روز دوشنبه در بازدید از محل احداث اورژانس ۱۱۵ در بخش قلعه چای عجب شیر با بیان اینکه تا سال ۹۳ در استان ۹۱ پایگاه وجود داشت، افزود: ازابتدای سال جاری سه پایگاه در استان راه اندازی شده و در آذر نیز با بهره برداری از دو پایگاه دیگر […]

به گزارش ایرنا ، روزبه رجایی روز دوشنبه در بازدید از محل احداث اورژانس ۱۱۵ در بخش قلعه چای عجب شیر با بیان اینکه تا سال ۹۳ در استان ۹۱ پایگاه وجود داشت، افزود: ازابتدای سال جاری سه پایگاه در استان راه اندازی شده و در آذر نیز با بهره برداری از دو پایگاه دیگر در شهرستان های اسکو و هریس تعداد پایگاه های استان به ۹۷ مورد می رسد.
وی با بیان این که برای احداث هر پایگاه اورژانس نیاز به شش میلیارد ریال اعتبار است، یادآور شد: بر اساس برنامه چهام توسعه، تعداد پایگاه های اورژانس در استان به علت محدودیت منابع و نیروی انسانی و آمبولانس به هدف اصلی این برنامه نرسیده است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در برنامه توسعه ششم، تعداد پایگاه های اورژانس در سطح استان به ۱۱۰ پایگاه فعال خواهد رسید، اظهارکرد: ۱۳ پایگاه در سطح استان آماده راه اندازی است که با تامین نیرو، منابع مالی و آمبولانس به بهره برداری خواهد رسید.
رجایی، با اشاره به اهمیت خدمات پیش بیمارستانی ارایه شده توسط اورژانس ۱۱۵، افزایش آموزش کارکنان را از اولویت های کاری این مرکز اعلام کرد.
وی، از احداث پایگاه اورژانس در منطقه قلعه چای عجب شیر در سال ۹۵ خبر داد و گفت: مجوز راه اندازی این پایگاه صادر شده و محل آن با جمع بندی نظرهای مسوولان این شهرستان، کارشناسان و مردم منطقه براساس استانداردهای مرکز مدیریت حوادث مشخص می شود.
قلعه چای از بخش های تابعه شهرستان عجب شیر بوده و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت این بخش حدود ۱۸هزار و ۷۳۵ نفر شمارش شده است.