تکریم سالمندان در جامعه در زمان کنونی نسبت به قبل از جایگاه خوبی برخوردار نبوده و باید فرهنگ سازی شود.
تکریم سالمندان در جامعه در زمان کنونی نسبت به قبل از جایگاه خوبی برخوردار نبوده و باید فرهنگ سازی شود.

جواد محمودی، روز دوشنبه در جلسه تشکیل کمیته راهبردی سلامت سالمندان این شهرستان افزود: سالمندی دوره ای طبیعی است که برای همه روی می دهد و با توجه به چشم انداز۳۰ ساله کشور باید برنامه ای برای تکریم آنان تدوین شود. وی اظهارکرد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و پیشنهاد تغییر قوانین انعطاف […]

جواد محمودی، روز دوشنبه در جلسه تشکیل کمیته راهبردی سلامت سالمندان این شهرستان افزود: سالمندی دوره ای طبیعی است که برای همه روی می دهد و با توجه به چشم انداز۳۰ ساله کشور باید برنامه ای برای تکریم آنان تدوین شود.
وی اظهارکرد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و پیشنهاد تغییر قوانین انعطاف ناپذیر از اساس این کار است.
محمودی ادامه داد: تکریم سالمندان در جامعه در زمان کنونی نسبت به قبل از جایگاه خوبی برخوردار نبوده و باید در راستای ایجاد این فرهنگ همه مسوولان ذیربط تلاش کنند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این جلسه گفت: دورنمای اصلی فعالیت های این کمیته، تبدیل شهرستان مراغه به شهر دوستدار سلامت سالمندان است.
علی جنتی افزود: ازاولویت های این دانشکده توانمند سازی سالمندان برای خود مراقبتی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای مراقبت از سالمندان در منزل است.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه حداقل یک چهارم جمعیت جامعه ما را درآینده نه چندان دور، سالمندان تشکیل خواهند داد، ادارات مختلف ملزم به برنامه ریزی مناسب برای حمایت از این قشر هستند.
جنتی ادامه داد: سالمندان ضمن اینکه تجسم تجارب افراد یک جامعه بوده از لحاظ روحی و روانی بسیار شکننده هستند.
وی گفت: سالمندان در دوره ای قرار دارند که بروز بیماری های مزمن درآن بیشتراست و توجه بیشتر را نه تنها در حوزه سلامت بلکه در حوزه های مراقبتی دیگر می طلبد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیزهدف از تشکیل این جلسه را حفظ و ارتقای سطح سلامت سالمندان اعلام کرد و گفت: با همکاری ادارات مختلف سطح شهر می توان به این هدف مهم دست یافت.
احمد مجتهدی، با تاکید براینکه باید سیاست ها و راهکارهایی در نظرگرفته شود تا سلامت سالمندان به صورت تضمین شده حفظ و ارتقاء یابد، افزود: بر این اساس این کمیته با در نظرگرفتن رسالت اصلی خود تلاش می کند نقش خود را در ایجاد جامعه ای مناسب برای سالمندان به بهترین نحو ایفا کند.