از پرداخت نکردن حقوق کارگران تا تبدیل کتابخانه‌ها به مراکز تجاری
از پرداخت نکردن حقوق کارگران تا تبدیل کتابخانه‌ها به مراکز تجاری

صحبت‌های بعضی از اعضای شورای شهر تبریز در جلسه ظهر امروز بار دیگر سمت و سوی جلسه را به حاشیه برد. بر این اساس فریدون‌بابابی اقدم عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به سوءاستفاده بعضی افراد از بیمه قالیبافان برای خرید رای انتخاباتی خواستار رسیدگی و توجه به این مسئله در آستانه انتخابات اخیر […]

۲۰۱۵-۱۱-۱۵_۲۳

صحبت‌های بعضی از اعضای شورای شهر تبریز در جلسه ظهر امروز بار دیگر سمت و سوی جلسه را به حاشیه برد.

بر این اساس فریدون‌بابابی اقدم عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به سوءاستفاده بعضی افراد از بیمه قالیبافان برای خرید رای انتخاباتی خواستار رسیدگی و توجه به این مسئله در آستانه انتخابات اخیر شد.

هر کسی حق نام بردن و استفاده از نام قالیبافان پاک را ندارد

اسماعیل چمنی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه هر کسی حق نام بردن و استفاده از نام قالیبافان پاک را ندارد، گفت: متخلف کسی است که عوام‌فریبی می‌کند تا بتواند روستایش را به تبریز الحاق کند، با پول پیمانکار به خارج از کشور سفر می‌کند، صدای اعضای شورا را برای استفاده در جلسات دیگر ضبط می‌کند و در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کند.

جعفر مدبر دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با تاکید بر اینکه ۲۱ نفر اعضای شورا نامه تبدیل وضعیت کارگران شهرداری را با وجود مخالفت فرمانداری امضا کرده و پیگیر آن هستند، گفت: لازم است شرایطی اندیشیده شود که امکان سوءاستفاده بعضی افراد از چنین مسائلی به وجود نیاید.

انتقاد از عدم پرداخت حقوق کارگران فضای سبز

محمدحسن اسوتچی نیز که به عنوان سخنران نطق پیش از دستور جلسه قبل شورا صحبت کرده بود، گفت: با توجه به مرگ مادر آقای شهردار و اینکه ایشان مادر شهید هستند نمی‌خواهم بیشتر در مورد مسائل مربوط به شهرداری صحبت کنم اما از آقای دبیری می‌خواهم فیلم جلسه‌ای را که آقای شهردار در آن صحبت کرده بود را برایمان تهیه کند.

اسوتچی به انتقاد از عدم پرداخت حقوق کارگران فضای سبز با گذشتن بیش از ۲۴ روز از آبان ماه پرداخت.

تبدیل کتابخانه‌ها به مراکز تجاری در غفلت مسئولان فرهنگی

حبیب شیری‌آذر، عضو هیئت رئیسه شورا در نطق پیش از دستور خود از تبدیل کتابخانه‌ها به مراکز تجاری انتقاد کرد و در خصوص وضعیت فرهنگی امروز شهر تبریز گفت: امروز شاهدیم کتابفروشی‌های قدیمی تبریز که در کشور مطرح بودند به کاربری‌های دیگر غیرفرهنگی تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: بسته‌های حمایت از تولیدات فرهنگی را معاونت اجتماعی تهیه کرده و در اختیار شورای شهر قرار دهد تا بتوانیم دین مان را ادا کنیم.

اگر باران نبارد دریاچه ارومیه احیا نمی‌شود

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به وضعیت دردناک دریاچه ارومیه گفت: اینکه امروز می‌شنویم برخی‌ها می‌گویند اگر باران نبارد دریاچه احیا نخواهد شد، این جمله قابل قبول نیست چون مسئولین قول داده‌اند، وظیفه دارند که دریاچه را احیا کنند.

دکتر شیری آذر در خصوص  عملکرد شهرداری تبریز در خصوص کارگران گفت: دفاع بنده از عملکرد شهرداری در خصوص کارگران به دلیل شناختی است که از وضعیت کارگران شهرداری از دهه‌های گذشته دارم است.

عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: زمانی سال‌ها از کارگر کار می‌کشیدند و بیمه کارگران واریز نمی‌شد، حقوقشان منظم نبود و هر زمان می‌خواستند بدون اینکه پاسخگو باشند کارگر را بیرون می‌کردند.

شیری‌آذر با تاکید بر اینکه شهرداری نسبت به گذشته بهترین شرایط و خدمات را برای کارگران ایجاد کرده است افزود: شهرداری تبریز به خصوص در دوران مدیریت دکتر نجفی بهترین شرایط را در خصوص رعایت حق و حقوق کارگران داشته است.

برکناری پیمانکارانی که حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند

وی با انتقاد از معدود پیمانکارانی که در حقوق کارگران را به موقع پرداخت نمی‌کنند، افزود: باید یکسری پیمانکارانی که حقوق تعدادی از کارگران را پرداخت نکرده‌اند کنار گذاشته شوند تا حق و حقوق کارگران تضییع نشود.

شیری‌آذر در سخنرانی پیش از دستور خود با تاکید بر ضرورت توجه شورا و شهرداری برای تعریف منابع و محل‌های درآمد پایدار برای شهرداری تبریز گفت: سیاست‌گذاری در خصوص بالا بردن برخی تعرفه‌ها در کنار رکود اقتصادی باعث کاهش درآمدهای نقدی شهرداری شده است که باید فکری به آن شود.

سازمان میراث فرهنگی جلوی تخریب میراث فرهنگی تبریز را بگیرد

وی با انتقاد از اینکه پارلمان محلی به منابع درآمد پایدار توجه نمی‌کند، اظهار داشت: باید با ارائه طرح‌ها ایجاد شرایط مناسب به فکر درآمدهای شهری باشیم اما متاسفانه شورا به بحث سرمایه‌گذاری خارجی و دخلی ورود نمی‌کند باید با جدید به این موضوع ورود داشته باشیم تا دین خود را به شهرمان ادا کنیم.

شیری آذر در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله خانه‌های قدیمی اشاره کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی توان بیرون آوردن میراث فرهنگی مثل ربع رشیدی از زیر خاک را ندارید لااقل جلوی تخریب و از بین رفتن میراث موجود ما را بگیرد.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی باید بتواند از مرکز برای حفظ میراث فرهنگی اعتبار جذب کند.

و همه اینها و بسیاری تذکرات دیگر در حالی مطرح می‌شد که ریاست شورا بارها تاکید کرد لازم است اعضای شورا برای صورتجلسه و در مورد موضوع جلسه صحبت کنند و تذکرات خود را به جلسه اختصاصی تذکرات که قرار است ماهانه یک بار با حضور شهردار و معاونانش برگزار شود، موکول کنند.