کشف ۱۲۰ تن برنج تقلبی به ارزش شش میلیارد ریال در شهرستان مراغه
کشف ۱۲۰ تن برنج تقلبی به ارزش شش میلیارد ریال در شهرستان مراغه

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سهراب رحیم زاده با اعلام این خبر افزود: در پی اخبار واصله مبنی بر فروش برنج های تقلبی در این شهرستان، پلیس کنترل واحدهای صنفی در میدان خشکبار را در دستور کار خود قرار داد. وی اظهارکرد: در تحقیقات بعمل آمده فردی که انواع برنج […]

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سهراب رحیم زاده با اعلام این خبر افزود: در پی اخبار واصله مبنی بر فروش برنج های تقلبی در این شهرستان، پلیس کنترل واحدهای صنفی در میدان خشکبار را در دستور کار خود قرار داد.
وی اظهارکرد: در تحقیقات بعمل آمده فردی که انواع برنج های تقلبی را با برندهای خارجی نگهداری و می فروخت، شناسایی و دستگیر شد.
رحیم زاده ادامه داد: در بازرسی از انبار متهم، این میزان کالا کشف شد.
فرمانده انتظامی مراغه از مردم خواست، در صورت اطلاع از فروش کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
برنج های تقلبی ، برنج های خرد شده و یه با اصطلاح ‘نرمه’ است که با استفاده از دستگاه و اضافه کردن مواد افزودنی از جمله اسانس و نشاسته و … تبدیل به برنج های دان و «واقعی» می شود.
پیشتر وزارت بهداشت با نام بردن از چند نمونه برنج خارجی، آنها را سمی و غیرقابل مصرف اعلام کرد اما تاکنون مسئولان نظارت بر مواد غذایی از برنج تقلبی و راه های تشخیص آن یا اطلاع رسانی نکرده اند و یا اگر به آن پرداخته اند، به نظر می رسد کافی نبوده و مردم بدون اطلاع و به دلیل ارزان بودن، این خوراکی تقلبی را به سر سفره می برند.