رئیس صدا و سیما از نماینده های ترک زبان شکایت کرد
رئیس صدا و سیما از نماینده های ترک زبان شکایت کرد

پیرموذن که می گفت «نگذاریم جای شاکی و متشاکی در ایران عوض شود»، خاطرنشان کرد: عجبا که ما باید از آقای سرافراز برای توهین به اقوام، سیاسی کردن عزاداری مردم اردبیل و جبهه گیری در انعکاس توافق برجام شکایت کنیم اما او در عوض از من و آقایان قاضی پور و شجاعی شکایت کرده است! […]

۲۳۲۶۲۱_۸۲۱پیرموذن که می گفت «نگذاریم جای شاکی و متشاکی در ایران عوض شود»، خاطرنشان کرد: عجبا که ما باید از آقای سرافراز برای توهین به اقوام، سیاسی کردن عزاداری مردم اردبیل و جبهه گیری در انعکاس توافق برجام شکایت کنیم اما او در عوض از من و آقایان قاضی پور و شجاعی شکایت کرده است! آقای سرافراز به عوض این شکایت به بیانیه نمایندگان ترک زبان مجلس توجه کن! لازم است که به جای چنین واکنشی حق اعتراض را پاس داریم .

نماینده اردبیل بخش اعظم نطق امروز خود را به دفاع از اقوام و اقلیت ها در تمامیت ارضی کشور اختصاص داد و از عدم اجرای اصولی از قانون اساسی در این زمینه گلایه کرد.

کمال الدین پیرموذن در سخنان خود با بیان اینکه «همه ایرانیان در سراسر گیتی به آذربایجان افتخار می کنند که منشا تحولات مهم ایران و منطقه و جهان است»، افزود: آذربایجان پیشانی ایران است.

وی از جانب موکلانش در حوزه های انتخابیه اردبیل، ادامه داد: قرار ما در قالب آرمان های بلند انقلاب اسلامی بر این بود که ثروت ملی عادلانه تقسیم شود و هیچ تفاوتی بین اقوام نباشد. قرار این نبود که برخی اصول قانون اساسی مورد تایید امام ملت، بیش از سه دهه به اجرا در نیاید و رسانه ملی بار خاطر دولت نظام و چهره های محبوب ملت بوده و به اقوام شجاع ایران توهین کند. قرار ما این نبود که برخلاف تاکید امام و رهبری به پایتخت اسماعیل صفوی، بی مهری شود و به بانیان تمدن شیعی کشور و یکپارچه کنان ایران، چنین بی توجهی شود.

نماینده اردبیل خواستار آن شد که در فرصت طلایی تدوین برنامه ششم کشور، به همه این بی قراری ها و تبعیض ها پایان داده شود.

پیرموذن که می گفت «نگذاریم جای شاکی و متشاکی در ایران عوض شود»، خاطرنشان کرد: عجبا که ما باید از آقای سرافراز برای توهین به اقوام، سیاسی کردن عزاداری مردم اردبیل و جبهه گیری در انعکاس توافق برجام شکایت کنیم اما او در عوض از من و آقایان قاضی پور و شجاعی شکایت کرده است! آقای سرافراز به عوض این شکایت به بیانیه نمایندگان ترک زبان مجلس توجه کن! لازم است که به جای چنین واکنشی حق اعتراض را پاس داریم .

او افزود: تمجید از خود نباشد، من ترکم! ما ترکان آذری میوه درختیم، هر رهگذری سنگ زند، بیم نداریم!

نماینده اردبیل در پایان سخنانش از روحانی و ظریف و عراقچی تشکر کرد.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه هم در پایان جلسه امروز تذکری شفاهی خطاب به مجریان برنامه فتیله، مدیر شبکه دو سیما و رئیس سازمان صداوسیما گفت: از ما خجالت نمی کشید از شهدا خجالت بکشید! اگر احترام نمی کنید لااقل بی احترامی نکنید.

علیپور دیگر نماینده آذری مجلس نیز در تذکری گفت: آذربایجان سنگر اسلام و دژ نفوذ ناپذیر اهل بیت بوده و خواهد بود. آذربایجانی مسافر ایران نیست بلکه ساکن ایران است. بزرگی آذربایجان چنان است که اجازه نخواهند داد افراد مغرضی سبب اهانت به اهل بیت باشند. جناب سرافراز ضمن تشکر از عذرخواهی به موقع شما، ملت آذربایجان انتظار دارند که افراد مغرض و نفوذی، اذهان آذری های غیور را خدشه دار کنند.

گفتنی است اخیرا در یکی از برنامه های فتیله، اهانتی به ترک زبان ها صورت گرفته بود که منجر به اعتراض های مردمی و تذکرات پیاپی نمایندگانشان در مجلس شده بود.