دولت جای تمرکز بر وام‌ خودرو به ارائه تسهیلات تولیدی بپردازد
دولت جای تمرکز بر وام‌ خودرو به ارائه تسهیلات تولیدی بپردازد

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ۷۰ درصد پروژه‌های عمرانی ناقص هستند گفت: دولت به جای متمرکز شدن بر وام‌های خودرو به ارائه تسهیلات تولیدی و حمایتی بپردازد و از متقاضیان اشتغال در کشور حمایت کرده و آنها را بی‌پناه رها نکند. به گزارش اویاقلیق به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، […]

indexعضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ۷۰ درصد پروژه‌های عمرانی ناقص هستند گفت: دولت به جای متمرکز شدن بر وام‌های خودرو به ارائه تسهیلات تولیدی و حمایتی بپردازد و از متقاضیان اشتغال در کشور حمایت کرده و آنها را بی‌پناه رها نکند.

به گزارش اویاقلیق به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، محمدحسین فرهنگی با بیان اینکه امروز بیش از هر روز دیگری نیازمند وحدت هستیم، اظهار داشت: صدا و سیما، رسانه‌های رسمی و غیررسمی اعم از مکتوب و مجازی باید به این مهم توجه کرده و التزام مورد نیاز را داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه خلاءهای قانونی و ضعف در نظارت‌ها باعث شده است وحدت ملی به شدت آسیب‌پذیر شود، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود با تأکید بر تمدن نوین اسلامی و معرفی آن به جهانیان تأکید کردند آنچه این ایده را محقق می‌کند، همبستگی است نه پیام‌های ضدهمبستگی؛ توجه به قومیت‌های مختلف کشور و اعتماد به آنها برخلاف تصور برخی، باعث افزایش انسجام و سرمایه اجتماعی می‌شود.

وی افزود: در قانون مجازات اسلامی برای توهین به فرد در ماده ۶۰۸ و توهین به مقامات دولت در ماده ۶۰۹ و حتی توهین به کودک در ماده ۶۱۹ جرم‌نگاری شده و برای آنها مجازات تعیین شده است اما برای توهین به میلیون‌ها انسان هیچ حکم قانونی وجود نداشته و دادستان هم به این قضیه به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا نمی‌کند و مسئولانی مانند مسئولان صداوسیما نیز نظارت کاملی برا اقدامات زیرمجموعه‌های خود ندارند که این آسیب جدی است.

فرهنگی در ادامه با بیان اینکه در سال ۸۵ در مجلس نسبت به این مهم ورود پیدا کردیم، عنوان کرد: اما در مجلس و قوای دیگر نسبت به آن استقبال نشد در حالی که نباید گفته شود توهین امر مبهمی است که در استفساریه مصوب ۱۳۷۹، توهین تعریف و به تشخیص قاضی منوط شده و عرفیات جامعه مبنای آن قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم در ادامه به یکی از مطالب سعدی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از فقرا در قلب زمستان به نزد رئیس روستا رفت و ثنای او را گفت «تا پولی بگیرد»، کدخدا فرمود «تا جامه از او برکندند و از ده بیرون کردند؛ مسکین برهنه به سرما همی رفت و سگان در قفای وی افتادند که او خواست تا سنگی بردارد و سگان را دفع کند، زمین یخ بسته بود عاجز شد و گفت این چه بد فعل مردم اند سگ را گشاده و سنگ را بسته اند؛ حکایت امروز اقوام عزیز و شریف ایران نیز همین است سنگ ها را بسته و سگ ها را رها کرده اند این در حالی است که در اشعار ما آمده است: “بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار”.

ما نمی‌توانیم از پرواز پرندگان بالای سر خود جلوگیری کنیم اما می‌توانیم از لانه کردن آنها در خانه خودمان پیشگیری کنیم

وی ادامه داد: به همین مناسبت به شبکه‌های اجتماعی متنوع هم اشاره می‌کنم که این شبکه‌ها در حالت برزخ قرار دارند که اقدام کنترلی برای آنها وجود ندارد و در کنار آثار و نسخ گسترده، امکانی برای جرم سفید ایجاد شده است از این رو خلاء ارزش‌گذاری باعث شده تا هیچگونه نظارتی وجود نداشته باشد.

فرهنگی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم از پرواز پرندگان بالای سر خود جلوگیری کنیم اما می‌توانیم از لانه کردن آنها در خانه خودمان پیشگیری کنیم، در بومی سازی این ابزارهای نوین نیز می‌تواند خلاءها را پوشش داد و آنها را نظارت پذیر کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه تشویش اذهان گسترده در خصوص جایگاه نمایندگی مجلس در جریان است و نمایندگان به طور گسترده با انگیزه‌های مختلف در معرض انتقادهای نادرست و پردازش های نامناسب قرار می گیرند این در حالی است که نمایندگی مردم در هر دوره ۴ ساله است و تخطئه آن باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شود که نهادهای مسئول باید تمهیدات مناسب داشته باشند.

وی با بیان اینکه رکود اقتصادی باعث توسعه شکاف طبقاتی می‌شود و در این خصوص به دولت هشدار می‌دهم که تنها ارائه بسته به صورت شفاهی و مجمل کافی نیست، گفت: باید با نگاهی صحیح به راهبرد و چشم انداز اقتصادی و اجتماعی کشور اقدامات اجرایی سریعی تدوین شود و از فشار مالیاتی مضاعف بر فعالان اقتصادی که دارای توان اقتصادی اندکی هستند اجتناب شود که در بسته اعلام شده از این موارد خبری نیست.

فرهنگی ادامه داد: ۷۰ درصد پروژه‌های عمرانی ناقص هستند دولت به جای متمرکز شدن بر وام‌های خودرو به ارائه تسهیلات تولیدی و حمایتی متمرکز شود و از متقاضیان اشتغال در کشور حمایت کرده و آنها را بی‌پناه رها نکند، در این زمینه مصوبه مجلس داشتیم و به علت مخالفت تمام قد دولت، چند سال است در مجلس خاک می‌خورد و نهایی نمی‌شود، همچنین در مورد جمعیت سالخورده و کهنسال کشور نیز باید برنامه داشت که نه دولت نه مجلس و نه نهادهای ۲۶ گانه به آن اهتمام نمی‌ورزند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این مطلب که رشد خیره کننده حضور بانوان در حوزه‌های مختلف علمی و ورزشی جای تشکر دارد و حضور موفق آنها در صحنه های مختلف ورزشی و المپیک با حفظ ارزش های اسلامی بیانگر توانمندی‌های بانوان ارجمند در کشور است و از وزارت ورزش و جوانان برای این مهم نیز قدردانی می کنیم.

وی همچنین به افزایش جمعیت در استان آذربایجان شرقی و کسب رتبه نخست در کشور در ۶ ماهه گذشته اشاره و بیان کرد: توجه اهالی استان به تأکیدات رهبری با ارزش بوده است و بر این اساس است که افزایش موالید باعث جلوگیری از ناقص شدن خانواده ها و بهبود نظام خویشاوندی و کاهش میانه سنی جمعیتی و رشد بالقوه نیروهای شاغل و تحکیم روابط خانوادگی می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: از دولت می خواهم به تعهدات خود در دیدار عمومی رئیس جمهور در خصوص آزاد راه تبریز عمل کنند که در مصوبات استان نیامده است./