بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال جاری واردات کالا از آمریکا از نظر وزنی ۱۱۳٫۸۷ درصد افزایش یافت. بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال‌جاری ۲۷ هزار و ۳۹ تن کالا به ارزش ۵۰ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۱۳۷ دلار از ایالت متحده آمریکا به ایران صادر شد. این […]

بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال جاری واردات کالا از آمریکا از نظر وزنی ۱۱۳٫۸۷ درصد افزایش یافت.

بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال‌جاری ۲۷ هزار و ۳۹ تن کالا به ارزش ۵۰ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۱۳۷ دلار از ایالت متحده آمریکا به ایران صادر شد.

این میزان واردات از آمریکا در مقایسه با مدت مشابه سال‌جاری از نظر وزنی ۱۱۳٫۸۷ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۳۳٫۵۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: در مهر ماه سال‌جاری ۷ هزار و ۳۴۱ تن کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۱۰۵ دلار از آمریکا به ایران صادر شد.

این میزان واردات از این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۹۷٫۳۵ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۱۱٫۰۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نکته قابل توجه در واردات کالا از آمریکا واردات گاو است که چهار تن گاو شیری مولد نژاد خالص به ارزش ۱۱۱ هزار و ۲۵۶ دلار از این کشور به ایران صادر شد.

همچنین فراورده های آرایشی ناخن دست و پا و پودرهای به هم فشرده برای مصارف آرایشی و فراورده هایی برای آرایش و مراقبت از پوست از دیگر کالاهای وارداتی از آمریکا به ایران هستند که بیش از ۱۰۰ هزار دلار ارز از کشور برای واردات این کالاها خارج شده است.

اسپرم گاو،جو،تخم سبزیجات،مکمل های غذایی،افزودنی های خوراک آماده دام و طیور،گریس،انواع دارو،فراورده های دندانسازی،قایق های تفریحی و ورزشی و مسواک از جمله کالاهای وارد شده از آمریکا در هفت ماهه نخست سال جاری هستند.

از آمریکا مسواک و گاو وارد کردیم!

گفتنی است مقام معظم رهبری در نامه به رییس جمهور در خصوص برجام تاکید کرده بودند که “مراقبت فرمایید که وضعیّت پس از برداشته شدن تحریمها، به واردات بی‌رویّه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جدّاً پرهیز شود.”

پس از این نامه، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت گفته بود که برای واردات از آمریکا ممنوعیت قانونی نیست اما تذکر رهبری را اجرا می‌کنیم.