به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، برنامه ” کوی محبت ” این هفته نیز روز جمعه از تبریز در محل امامزاده سید حمزه بن موسی بن جعفر( ع ) به صورت مستقیم برنامه خود را از شبکه دوم سیما به روی آنتن برد . نماینده ولی […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، برنامه ” کوی محبت ” این هفته نیز روز جمعه از تبریز در محل امامزاده سید حمزه بن موسی بن جعفر( ع ) به صورت مستقیم برنامه خود را از شبکه دوم سیما به روی آنتن برد .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این مراسم گفت : بالاترین جهاد کلمه حقی است که در مقابل ظالم گفته شود و حضرت زینب کبری ( س ) و حضرت امام سجاد ( ع ) بعد از واقعه عاشورا از کسانی بودند که در برابر ظالم ، سخن حق را فریاد زدند .

حضرت آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به شجاعت و علم حضرت زینب کبری ( س ) افزود : زینب کبری در مقابل سخن ابن زیاد که گفت در برابر پیش آمدهای الهی حال شما چگونه است ، زینب کبری در کمال عزت و شجاعت می فرماید که ما جز زیبایی در کربلا چیزی ندیدم.

ایشان با تأکید بر عزت و آزادگی ، خاطرنشان کردند : وظیفه ما ایستادگی در برابر ظالم و انجام فرائض الهی ، امر به معروف و نهی از منکر و برپایی نماز است و درس عاشورا درس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم وستم در عین عزت مداری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌ که لازم است در برابر نفوذ بیگانگان ایستادگی و مقاومت کرد ، افزود : باید از مکتب عاشورا و اسراء کربلا درس عزت و ایستادگی بیاموزیم ، چرا که حضرت زینب کبری ( س ) و حضرت امام حسین(ع) در جریان کربلا ، درس صبر بر مصیبت و عزت مداری را در کنار زیر بار ظلم نرفتن به ما آموختند .

در ادامه این برنامه یکی از مداحان عصمت و طهارت به مدیحه سرایی پرداختند .

گفتنی است این برنامه با تلاش و همت همکاران تولید صدا ، سیما و فنی مرکز آذربایجان شرقی پوشش و به صورت مستقیم از شبکه دوم سیما پخش شد .