آیا ایران باید در کنار فرانسه باشد؟
آیا ایران باید در کنار فرانسه باشد؟

به دنبال انفجارهای تروریستی دیشب در پاریس، حسن روحانی به فرانسوا اولاند پیام تسلیت داد و محمدجواد ظریف آن را محکوم کرد. سلسه انفجارهای دیشب پاریس در ۷ نقطه این شهر اتفاق افتاد و بیش از ۳۵۰ کشته و زخمی داشت. داعش بلافاصله مسئولیت این افنجارها را بر عهده گرفته است. ظریف در اولین واکنش […]

به دنبال انفجارهای تروریستی دیشب در پاریس، حسن روحانی به فرانسوا اولاند پیام تسلیت داد و محمدجواد ظریف آن را محکوم کرد.

سلسه انفجارهای دیشب پاریس در ۷ نقطه این شهر اتفاق افتاد و بیش از ۳۵۰ کشته و زخمی داشت. داعش بلافاصله مسئولیت این افنجارها را بر عهده گرفته است. ظریف در اولین واکنش به این اقدامات تروریستی گفته است که ما معتقدیم همه دنیا باید با مردم فرانسه و قربانیان این اقدام تروریستی همدردی داشته باشند.

با توجه به این موضع گیری داعش، و سابقه اروپایی ها، بعید نیست در روزهای آینده، آنها مسئولیت این اتفاقات را به گردن مسلمانان بیندازند. سابقه حملات ۱۱ سپتامبر آمریکا و حتی اتفاقات مربوط به نشریه شارلی عبدو در فرانسه این موضوع را اثبات می کند.

از طرفی، به طور مشخص، دولت فرانسه سابقه خوبی در این خصوص ندارد. این دولت یکی از طرفداران کنار گذاشتن بشار اسد در هر راه حلی برای بحران سوریه است. از سوی دیگر، دولت زیر رهبری اولاند، در دخالت نظامی در دیگر کشورهای جهان گوی سبقت را از اسلاف خود ربوده و در سالر های اخیر به کشورهای افریقایی، نیروی نظامی گسیل کرده است.

مجموعه این عوامل نشان می دهد که بعید نیست انفجارهای پاریس، در روزهای آینده بهانه ای برای اقدامات خرابکارانه و مداخله جویانه فرانسه و غرب در دیگر کشورها از جمله سوریه شود. از همین رو مقامات کشورمان باید در موضع گیری های خود دقت فراوان کنند.

صراط