مهرماه امسال در آستانه ماه محرم جدیدترین موشک بالستیک و دوربُرد ایران با نام «عماد» با رمز با ابوالفضل العباس(ع) آزمایش و فیلم شلیک آن در رسانه های داخلی و خارجی منتشر شد. این موشک دارای سوخت مایع که همه مراحل طراحی و ساخت آن به دست دانشمندان و متخصصان صنعت دفاعی انجام شده است […]

مهرماه امسال در آستانه ماه محرم جدیدترین موشک بالستیک و دوربُرد ایران با نام «عماد» با رمز با ابوالفضل العباس(ع) آزمایش و فیلم شلیک آن در رسانه های داخلی و خارجی منتشر شد.

این موشک دارای سوخت مایع که همه مراحل طراحی و ساخت آن به دست دانشمندان و متخصصان صنعت دفاعی انجام شده است ، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف بود که قادر است، اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند.

تا امروز گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره میزان بُرد این موشک در رسانه‌های داخلی و خارجی صورت گرفت اما سردار امیرعلی حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار دفاعی فارس، میزان بُرد این موشک را ۱۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد تا «عماد» بعد از موشک سوخت جامد و ۲ مرحله ای «سجیل» و موشک سوخت مایع قدرF (هرکدام با برد ۲هزار کیلومتر) دوربردترین موشک زمین به زمین ایرانی باشد.

ناگفته نماند که موشک قدرH نیز بُردی در حدود ۱۷۰۰ کیلومتر دارد.

شلیک موشک بالستیک عماد که اولین تست موشکهای دوربرد ایران پس از توافق هسته‌ای بود، بسیار مورد توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت و واکنش های فراوانی نیز در سطح بین‌الملل در پی داشت.

منبع: خبرگزاری فارس