مدیران دولت تدبیر و امید، مردمی یا سفارشی
مدیران دولت تدبیر و امید، مردمی یا سفارشی

در حالی که برخی از مدیران برجای مانده از دولت گذشته و همچنین مدیران جدید‌المنصوب کارایی و توانمندی لازم را ندارند، و در حالی که مردم خواستار تغییر و تحول و بهتر شدن وضعیت اقتصادی، خروج از رکود و تورم، بیکاری و امیدوار شدن برای بهبود و رونق اقتصادی از سوی کابینه دولت یازدهم بودند […]

۱۳۹۳۰۳۲در حالی که برخی از مدیران برجای مانده از دولت گذشته و همچنین مدیران جدید‌المنصوب کارایی و توانمندی لازم را ندارند، و در حالی که مردم خواستار تغییر و تحول و بهتر شدن وضعیت اقتصادی، خروج از رکود و تورم، بیکاری و امیدوار شدن برای بهبود و رونق اقتصادی از سوی کابینه دولت یازدهم بودند اما همچنان این خواسته با وجود مدیران ضعیف، ناکار‌آمد و غیر‌همسو با خواست اصلی مردم تحقق نیافته است.

در مجموع درجمع مدیران استان اردبیل عده‌ای مدیریت را برای خود مادام‌العمر می‌دانند و حتی برای ۱۰ سال نیز راضی نمی‌شوند به طوری که علیرغم ضعف مدیریتی همچنان بر صندلی لرزان تکیه زده و در محافل و مجالس سیاسیون بحث بر این است که اگر ما می‌دانستیم که مدیران جدیدالمنصوب ضعیف بر سر کار می‌آیند آن موقع گزینه دیگر را انتخاب می‌کردیم در استان اردبیل مدیرانی که جدید منصوب شده‌اند اغلب در حد و قواره مدیریتی نیستند و از آنها می‌شود به عنوان کارشناس در حوزه‌های مربوط به رشته‌های خودشان استفاده کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که چرا برخی از انتصابات مدیریتی استان اردبیل ضعیف و از نگاه سیاسی و یا انتصاب‌های فامیلی بوده است، اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان به هیچ‌وجه استاندار را مجاب به انتخاب مدیری خاص نکرده بلکه در اکثر موارد خود استاندار اردبیل تصمیم‌گیر بوده است.

منصور حقیقت‌پور افزود: ما نیز به انتصاب مدیران سیاسی با نگاه جریان خاص و گرایش فامیلی معترض هستیم چرا که بهترین انتخاب باید بر معیار شایسته‌سالاری‌ها اتفاق بیفتد.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز با اشاره به وجود رگه‌هایی از انتخاب مدیران بر اساس سلایق سیاسی گفت: چنین حرکت‌هایی مقبول مردم و رضایت‌بخش عموم نیست.

مصطفی افضلی‌فرد یادآور شد: در چینش مدیران باید توانمندی ملاک اول باشد و در کنار آن تجربه، تخصص و تعهد دیگر برجستگی‌هایی است که باید مورد دقت قرار گیرد.

اما یکی از چهره‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی اردبیل نیز تصریح کرد: اگر قرار به استفاده از نیروهای اصلاح‌طلب و معتدل بود این نکته را می‌توان به صورت آشکار بیان کرد که نه تنها در برخی از انتصاب‌ها شایسته‌سالاری رعایت نشده بلکه از اصلاح‌طلبان ریشه‌ای و اصیل هم در این زمینه بهره گرفته نشده است.

محمد اصغری کلا‌سر ادامه داد: هر کس از در و پنجره اصلاحات نگاه کرده و یا کوچه و خیابان به اصلاح‌طلبان سلام داده در این دوره از آنها استفاده شده است.

وی افزود: چنین مدیرانی در دو سال گذشته نتوانسته‌اند اعتبار و بودجه‌ای در خور و شایسته برای استان بگیرند و حتی در حمایت از نیروهای بومی نیز ناتوان بوده است.

چهره‌ رسانه‌ای و مطبوعاتی اردبیل یادآور شد: برخی از افراد در این دولت در استان اردبیل پست‌های مدیریتی گرفته‌اند که نه سابقه استخدام رسمی داشته و نه سابقه فعالیت تشکیلاتی و حزبی دارند و معلوم نیست چطور یک شبه این افراد به مدیریت‌ها منصوب می‌شوند.

اصغری کلاسر افزود: با حضور این مدیران ضعیف نباید انتظار تحول و توسعه‌ای را داشت چراکه با این شرایط بسیاری از فرصت‌ها از دست رفته و دیگر کار از دست رفته نیز جبران‌ناپذیر خواهد بود.

منبع: فارس