این پایگاه خبری افزود: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در راس هیاتی برای شرکت در نشست کشورهای گروه ۲۰ که قرار است روزهای ۱۵ و ۱۶ نوامبر جاری در ترکیه برگزار شود به آنکارا می رود. براساس این خبر، ملک سلمان هتل ماردان پالاس را بطور کامل و به مدت ۱۸ روز رزرو کرده که […]

این پایگاه خبری افزود: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در راس هیاتی برای شرکت در نشست کشورهای گروه ۲۰ که قرار است روزهای ۱۵ و ۱۶ نوامبر جاری در ترکیه برگزار شود به آنکارا می رود.

براساس این خبر، ملک سلمان هتل ماردان پالاس را بطور کامل و به مدت ۱۸ روز رزرو کرده که هزینه های این هتل در این مدت به بیش از ۱۸ میلیون دلار می رسد.

گروه ۲۰ متشکل از وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی کشور های عضو در سال ۱۹۹۹ به منظور تشکیل جلسات منظم میان مهمترین کشور های صنعتی و اقتصادهای در حال توسعه تاسیس شد.

گروه ۲۰ متشکل از وزرای دارایی و روءسای بانک های مرکزی ۱۹ کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است که توسط شورای ریاست دوره ای و بانک مرکزی اروپا در این اجلاس نمایندگی می شود.

اینگونه سفرهای پادشاهان سعودی به کشورهای دیگر سابقه ای طولانی دارد و پادشاهان سعودی در بیشتر کشورهای خوش آب و هوای اروپایی یا خانه های مجلل خریداری کرده اند و یا هتل های گران قیمت را برای هفته ها با هزینه های گزاف اجاره می کنند.

در آخرین این سفر ها می توان به سفر تفریحی مرداد ماه گذشته ملک سلمان به فرانسه اشاره کرد که وی با هیاتی ۴۰۰ نفره به تعطیلات تابستانی در سواحل فرانسه رفت.

وی با قرق کردن همه خیابان ها و سواحل منتهی به هتلی در منطقه فالوریس در نزدیکی شهر کن موجب ناراحتی و اعتراض شهروندان فرانسوی شد بطوری که در نتیجه اعتراض های زیاد مردم فرانسه پادشاه عربستان مجبور شد سفرش را ناتمام بگذارد و برای گذراندن بقیه تعطیلات به کشور مغرب سفر کند.

در سفر سلمان به فرانسه، از ۲۴ ساعت قبل از ورودش، تمام راه های زمینی و دریایی نزدیک به ویلای وی تحت کنترل قرار گرفته و بسته شد و حتی شیشه های مشرف به این هتل که به ‘عرش الذهبی’ (تخت طلایی) معروف است نیز ضد گلوله شد.

شاه سلمان ۷۹ ساله را که به بیماری آلزایمر مبتلا است یک تیم پزشکی در سفر به فرانسه همراهی می کرد.

پیش از این نیز سفر ماه عسل محمد بن سلمان فرزند شاه عربستان با نامزد دومش به فرانسه در شبکه های اجتماعی عربستان مورد بحث و جدل قرار گرفت و اعضای این شبکه ها از اینکه مقامات کشورشان در حالی که جنگی ظالمانه را علیه یمن به راه انداخته اند و از سوی دیگر خودشان به خوشگذرانی در سواحل فرانسه مشغولند ابراز ناراحتی کردند که مقامات سعودی به این اخبار واکنش نشان داده و این سفر را تکذیب کردند.

عربستان کمی پس از روی کار آمدن ملک سلمان با همراه کردن ۹ کشور عربی و چراغ سبز و حمایت آمریکا جنگی ظالمانه را علیه مردم یمن آغاز کرد و تاکنون بیش از ۸۰ درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی، بیمارستان ها و منازل مردم هدف بمباران هواپیماهای جنگی این کشورها قرار گرفته است که در اثر آن تاکنون دهها هزار یمنی از جمله زنان و کودکان بی گناه شهید یا مجروح شده و صدها هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا