دکتر حمید صبری از دائرهالمعارف روابط عمومی ایران رونمایی می‌کند
دکتر حمید صبری از دائرهالمعارف روابط عمومی ایران رونمایی می‌کند

حمید صبری اظهار داشت: دائرهالمعارف روابط عمومی ایران یک طرح ملی محسوب شده و بی‌نظیرترین تولید محتوایی در عرصه رسانه‌گری روابط عمومی است. وی گفت: دائرهالمعارف روابط عمومی ایران ابزاری است که می‌تواند به درک مجموعه‌ای از کارشناسان و صاحب‌نظران روابط عمومی در بهبود و توسعه این صنعت و هنر وارد عمل شده، کمک کند. […]

Hamid-Sabriحمید صبری اظهار داشت: دائرهالمعارف روابط عمومی ایران یک طرح ملی محسوب شده و بی‌نظیرترین تولید محتوایی در عرصه رسانه‌گری روابط عمومی است.

وی گفت: دائرهالمعارف روابط عمومی ایران ابزاری است که می‌تواند به درک مجموعه‌ای از کارشناسان و صاحب‌نظران روابط عمومی در بهبود و توسعه این صنعت و هنر وارد عمل شده، کمک کند.

صبری هدف از تدوین این مجموعه دادن دیدگاه منسجم و روش و متقاعد کننده نسبت به ماهیت روابط عمومی ایران و رسالت‌های آن و چالش‌های موجود در این عرصه دانست.

به گفته صبری در این مجموعه تلاش شده دانسته‌های بومی ایران در حوزه روابط عمومی را از عمق تاریخ زمان کمبوجیه و دوره‌ای ساسانی و هخامنشی استخراج و تجمیع کند.

این مولف تبریز تصریح کرد: خوشبختانه کار پر پیچ و خم و پرنشیب و فراز تدوین این دائرهالمعارف روابط عمومی ایران پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت علمی پژوهشی در مراحل پایانی خود است و به یاری حق پیش‌بینی می‌شود ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ شمسی روز جهانی روابط عمومی شاهد مراسم رونمایی از این اثر باشیم.

وی افزود: برای تدوین این پروژه جهانی و ملی از هزاران منبع علمی، مقاله، سایت، مجله، وبلاگ، نشریه، آرشیو، فصلنامه، اشخاص، موسسات علمی و پژوهشی، نهادها، انجمن‌های تخصصی روابط عمومی و … بهره‌برداری شده است.

حمید صبری ویژگی این دانشنامه علمی را عام مشمول بودن گستره، بهره‌گیری از غالب توانایی‌های دانشمندان، اجتناب از نگرش‌های محدود و عدم سطحی‌نگری، استفاده از همه سلائق موجود و دیدگاه‌های علمی، مراعات اخلاق نویسندگی و یکپارچگی‌سازی اطلاعات مربوط به سواد روابط عمومی ذکر کرد.

ستاره علمی روابط عمومی در سال ۹۴ گفت: دائرهالمعارف روابط عمومی ایران حاوی واژه‌ها، تعاریف، تفاسیر، تئوری‌ها، نقش‌ها، بایدها و نبایدها، موضوعات متنوع و جدید، اشخاص تاثیرگذار، مدیران موفق، کارشناسان، مراکز علمی و هر مطلب و موضوعی که به روابط عمومی ایران مستقیم و یا ضمنی مربوط باشد، است.

منبع: فارس