شیاری: این تغییرات نظر شخصی شهردار نبوده و از سوی برخی تحمیل شده است
شیاری: این تغییرات نظر شخصی شهردار نبوده و از سوی برخی تحمیل شده است

عضو شورای شهر تبریز گفت: باید از وارد کردن شوک یکباره مدیریتی به شهرداری اجتناب ورزیده و به نظر من، این تصمیم، نظر شخصی شهردار نبوده و تحمیل شده از سوی برخی آقایان است. علی شیاری در گفتگو با یکی از رسانه های استان، با اشاره به تغییرات کلان مدیریتی امروز در شهرداری تبریز اظهار داشت: […]

عضو شورای شهر تبریز گفت: باید از وارد کردن شوک یکباره مدیریتی به شهرداری اجتناب ورزیده و به نظر من، این تصمیم، نظر شخصی شهردار نبوده و تحمیل شده از سوی برخی آقایان است.

علی شیاری در گفتگو با یکی از رسانه های استان، با اشاره به تغییرات کلان مدیریتی امروز در شهرداری تبریز اظهار داشت: این عزل و نصب ها و تغییر مدیریتی جزو وظایف شهردار است و برای عزل و نصب ها قطعا شاخصه هایی وجود دارد که متاسفانه تاکنون این آیتم ها رعایت نشده است.

وی افزود: در انتصابات امروز، مدیران پیشین عملکرد بهتری از مدیران تازه انتصاب یافته داشتند و دلیلی برضرورت این تغییرات در این سطح را نداشتیم که متاسفانه این مدیران جدید، همسان با مدیران سابق نبوده و چه بسا ضعیف تر از آنان هستند.

عضو شورای شهر تبریز، با بیان اینکه زمان آزمون وخطای مدیریت قجری گذشته است، خاطرنشان کرد: این انتصابات سهم دهی به برخی اعضای شورا و نفرات خارج از آن است که به هیچ وجه تامین کننده منافع شهری نمی باشد.

وی افزود: با روابط صرف دوستی نمی توان شهر را اداره کرد که چون فلانی آدم فلانی است پس می تواند مدیر خوبی هم باشد؛ خیر، اگر انتصابات بر مبنای شایسته سالاری نباشد، مدیریت قجری پیش می آید.

شیاری، با اشاره به اینکه هدف از تغییرات بهینه سازی و چابک سازی سازمان ها و نهادها است، گفت: اولا باید شوک یکباره مدیریتی به شهرداری وارد نشود و تغییرات به تدریج و براساس قواعد انجام گردد، ثانیا این تغییرات نظر شخصی شهردار نبوده و تحمیل شده از سوی برخی آقایان است.

وی افزود: متاسفانه موضوع وجود برخی شهرداران مناطق که کارپردازان اعضای شورای شهر هستند، به جای خود باقیست و برخی از آقایان همچنان کارپردازانی هستند که یا جابجا شده اند و یا تازه انتصاب یافته اند.

این عضو شورای شهر تبریز، با تاکید بر اینکه بایدانتصابات بر مبنای دلیل و معیارهای شایسته سالاری صورت بگیرد، تصریح کرد: آیا این درست است که یک کارپرداز را برداریم و کارپرداز دیگری را در جای وی بگذاریم؟ حدس من این است که این تغییرات براساس معاهده ای انجام گرفته تا صدای برخی آقایان درنیاید.

منبع:تبریزبیدار