احتمال برگزاری نشست سه جانبه وزاری امور خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه
احتمال برگزاری نشست سه جانبه وزاری امور خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه

اسماعیل بابایی در نشست بررسی دستاوردهای سفر هیات سیاسی- اقتصادی استان به کشور آذربایجان با بیان اینکه این سفر، بی نظیرترین سفر و یکی از به یاد ماندنی ترین سفرها بود گفت: این سفر به دعوت وزیر امور خارجه کشور آذربایجان از آقای استاندار انجام شد. وی با اشاره به جایگاه استراتژیک این کشور و […]

۷۴۴۶۲اسماعیل بابایی در نشست بررسی دستاوردهای سفر هیات سیاسی- اقتصادی استان به کشور آذربایجان با بیان اینکه این سفر، بی نظیرترین سفر و یکی از به یاد ماندنی ترین سفرها بود گفت: این سفر به دعوت وزیر امور خارجه کشور آذربایجان از آقای استاندار انجام شد.

وی با اشاره به جایگاه استراتژیک این کشور و همسایگی آن با چهار کشور دیگر افزود: برخوردی که در این سفر از طرف مقامات عالی رتبه جمهوری آذربایجان با هیات استان انجام شد حاکی از اهمیت و ارزش آذربایجان شرقی برای آنان است.

وی ادامه داد: باید به زندگی و خدمت در این استان افتخار کنیم. استانی را پیش می بریم که رییس جمهور یک کشور(آذربایجان) با تشریفات خاص بین المللی از استاندار ما استقبال کرده که این امر به نظر وزارت امور خارجه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نماینده وزرات امور خارجه در شمالغرب کشور ابراز کرد: مدیریت آذربایجان شرقی، دیپلماسی منطقه ای را قبل از آن که مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد آغاز کرده است بطوریکه در تمامی ملاقات های مدیران استانی با هیات های بلندپایه اقتصادی و تجاری بر ضرورت افزایش تعاملات بین المللی از طرف این استان تاکید شده است.

بابایی در این نشست به بخشی از دستاوردهای مهم سفر به آذربایجان در بخش های مختلف دانشگاهی، پزشکی، اقتصادی و .. اشاره کرد و گفت: برقراری مجدد پروازهای باکو – تبریز از مهم ترین موارد مطرح شده در این سفر بود که توسط مقامات عالی رتیه جمهوری آذربایجان و مدیریت آذربایجان شرقی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی همچنین از احتمال برگزاری نشست سه جانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.