نماینده تهران در مجلس گفت:‌ ملت ایران بداند که ما نمی‌دانیم و از ما نپرسند، این ساختمان‌های اطراف مجلس چیست؟ و بودجه مجلس چه شده است و یا ۴۲ میلیاردی که امسال یا چند میلیاردی که سال‌ گذشته در اختیار آقای رئیس مجلس بوده، چه شده است؟ مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی […]

نماینده تهران در مجلس گفت:‌ ملت ایران بداند که ما نمی‌دانیم و از ما نپرسند، این ساختمان‌های اطراف مجلس چیست؟ و بودجه مجلس چه شده است و یا ۴۲ میلیاردی که امسال یا چند میلیاردی که سال‌ گذشته در اختیار آقای رئیس مجلس بوده، چه شده است؟

مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکری آئین‌نامه‌ای اظهار داشت: رئیس و اعضای هیئت رئیسه سوگند خورده‌اند که آئین‌نامه را با بی‌طرفی کامل اجرا کنند اما متاسفانه بسیاری از مواد این آئین‌نامه غالبا زیر پا گذاشته می‌شود.

وی افزود: از جمله یکی از مواد این بند که طبق بررسی‌های من از مجلس ششم تاکنون هیچ‌گاه اجرایی نشده است، بند ۲ ذیل تبصره ماده ۵۵ است که می‌گوید: کمیسیون برنامه و بودجه موظف است عملکرد بودجه سالیانه مجلس را رسیدگی کند و گزارش آن را حداکثر تا پایان شهریور سال بعد ارائه دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما این روزها در مجامع و جلسه‌های بسیاری شرکت می‌کنیم و مردم از ما می‌پرسند که این ساختمان‌های اطراف مجلس و این دیوار مجلس برای چیست؟ این ۴۲ میلیاردتومانی که امسال در اختیار رئیس مجلس بود و یا سال قبل ۲۰ میلیارد و سال قبل‌تر ۱۷ میلیاردتومان بود، چه شده است؟

کوچک‌زاده اضافه کرد: من طی ۱۲ سال نمایندگی ندیده‌ام، عملکرد بودجه مجلس داده شود و در عملکرد بودجه مجلس ششم نیز داده نشده است، با توجه به این اوضاع و احوال بهتر است این ماده آئین‌نامه را حذف کنید.

وی با انتقاد از نحوه اداره کردن جلسه علنی مجلس خطاب به حجت‌لاسلام ابوترابی‌فرد گفت: وقتی ۴ نفر از نمایندگان تذکر می‌دهند، به پنجمین نفر که می‌رسد، به اقای فرهنگی می‌گویید: “شروع کن” و بعد برای توجیه اینکه چرا به باقی نمایندگان اجازه تذکر نمی‌دهید، می‌گویید ما وارد بحث شده‌ایم.

“آقای ابوترابی‌فرد! با این طرز اداره کردن جلسات علنی به خصوص در روز بررسی طرح برجام، پس باید این دفترچه آئین‌نامه را خط بزنید و به جای ۲۰۰ الی ۳۰۰ ماده آئین‌نامه، در داخل آن یک کلمه بنویسید، هر جور سلیقه رئیس بود، اداره می‌کنیم. لذا این نحوه اداره جلسه قانونی نیست و خلاف سوگند شما و خلاف دموکراسی و مردمسالاری دینی است”.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: شما اگر ادعا دارید که این بند ذیل تبصره ماده ۵۵ در ۱۲ سال گذشته اجرایی شده است، بگویید همین امروز سایت خانه ملت آن را منتشر کند و ما آن را قبول می‌کنیم و الا ملت ایران بداند که ما نمی‌دانیم و از ما نپرسند، این ساختمان‌های اطراف مجلس چیست؟ و بودجه مجلس چه شده است و یا ۴۲ میلیاردی که امسال یا چند میلیاردی که سال‌ گذشته در اختیار آقای رئیس مجلس بوده، چه شده است؟

کوچک‌زاده با بیان اینکه اگر گزارش این اقدامات وجود دارد، آن را بر روی سایت خانه ملت بگذارید، گفت: طبق آئین‌نامه قرار بوده، این گزارش تا آخر شهریور ارائه شود، از آخر شهریور تا الان بیش از ۲ ماه گذشته است.

منبع: تسنیم