وضعیت تبریز در هنگام زلزله وحشتناک می‌شود
وضعیت تبریز در هنگام زلزله وحشتناک می‌شود

“صادق نجفی” در همایش علمی آشنایی با نکات کاربردی ویرایش چهارم آیین‌نامه استاندارد ۲۸۰۰ و گرامیداشت مرحوم دکتر فرزان در تبریز افزود: حرکت های عمرانی شهرداری تبریز در احیای بافت فرسوده، رفع حاشیه نشینی و ایجاد زیرساخت های جدید شهری، بی شک در مقاوم سازی شهر در برابر حوادث طبیعی من جمله زلزله موثر خواهد […]

“صادق نجفی” در همایش علمی آشنایی با نکات کاربردی ویرایش چهارم آیین‌نامه استاندارد ۲۸۰۰ و گرامیداشت مرحوم دکتر فرزان در تبریز افزود: حرکت های عمرانی شهرداری تبریز در احیای بافت فرسوده، رفع حاشیه نشینی و ایجاد زیرساخت های جدید شهری، بی شک در مقاوم سازی شهر در برابر حوادث طبیعی من جمله زلزله موثر خواهد بود

نجفی با اشاره به جایگاه مرحوم فرزان در شهرسازی اظهار کرد: امثال دکتر فرزان موجب شده‌اند تا تبریز در ردیف اولین‌ها قرار گیرد و امروز در جای جای جهان شناخته شده است .

وی گفت: امیدواریم شهر تبریز با حضور مهندسان با دانش و تجربه بهتر از این باشد و این در حالی است که شهر تبریز هنگام قدم زدن با انسان چندان خوب حرف نمی‌زند .

شهردار تبریز با اشاره به وضعیت نوسازی در شهری مانند باکو گفت: به نسبت این شهرها نتوانسته‌ایم شهر تبریز را زیباتر بسازیم و ما باید از نظر مهندسان و دانش آموختگان مهندسی بیشتر از این استفاده کنیم .

شهردار تبریز ادامه داد: در سخنرانی‌هایی که در نیویورک و وین داشتم به عنوان دبیر شهرهای اسلامی متاسف شدم که تاثیرگذاری شهرهای اسلامی را شاهد نیستیم و این در حالی است که شهرهای اسلامی در روزگار گذشته جایگاه بزرگی داشتند .

نجفی تاکید کرد: وضعیت فعلی شهرهای اسلامی تاسف‌بار است و این در حالی است که در ۲۰۰ سال گذشته مهندسان شهرهای اسلامی نقش بیشتری داشتند .

وی تصریح کرد: مهندسان جوان باید در شهرسازی شهرهای اسلامی نقش‌های بیشتری داشته باشند و در آینده نزدیک مقالات ارزشمندتری داشته باشیم .

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: اقدامات گسترده شهرداری که با هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی در خصوص احیا بافت فرسوده و دگرگونی حاشیه نشینی پیگیری می شود، نقش موثری در مقاوم سازی شهر در برابر زلزله خواهد داشت .

وی گفت: شهرداری تبریز آغاز کرده و هزار واحد در حاشیه شهر تبریز در حال احداث است و در زمینه محله‌های اسکان و طرح‌های پایدار در حال کار هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور موثر مهندسان جوان باشیم .