تبریز به زیر صفر رفت!/ امروز سردترین روز هفته
تبریز به زیر صفر رفت!/ امروز سردترین روز هفته

از سه شنبه تا پنج شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، کیفیت هوا کاهش می یابد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه، دما در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس می یابد. احد وظبفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور، بیان نمود: طی روز یکشنبه در شمال […]

از سه شنبه تا پنج شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، کیفیت هوا کاهش می یابد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه، دما در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس می یابد.
احد وظبفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور، بیان نمود: طی روز یکشنبه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، مرکز، شمال شرق و شرق بارش باران گاهی وزش باد، در ارتفاعات بارش برف و در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.
وی در رابطه با فعالیت این سامانه بارشی در روز دوشنبه گفت: در این روز در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، بخش هایی از شمال غرب و غرب، مرکز و شمال شرق کشور بارش باران گاهی با وزش باد، در ارتفاعات بارش برف و برای برخی مناطق شرق، جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده با وزش باد رخ خواهد داد.
احد وظیفه با بیان این که روز سه شنبه در بخش هایی از مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب کشور بارش به صورت پراکنده پیش بینی می شود، تصریح کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با تداوم هوای سرد، کاهش دما در نیمه شمالی کشور محسوس می باشد.
مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به مواج بودن سواحل دریای خزر و بخش های مرکزی خلیج فارس در روز یکشنبه، در خصوص کاهش کیفیت هوا تصریح کرد: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا از روز سه شنبه تا روز پنج شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

منبع: نصر